    From: p...@g...pl (Piotr Dembiński)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ustawa o ochronie języka polskiego.
    Date: Mon, 30 May 2005 13:10:59 +0200

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> writes:

    > A dlaczego. domena sun.com ma się nijak do Polski.

    > po chinsku, japońsku, suahilli czy jak to tam się pisze też?

    Pisałem już, że jest wersja licencji po francusku, czyli Francuzi
    sobie 'wywalczyli' licencję we własnym języku. Może się zdziwisz,
    ale ZTCP taki Siemens do swojego SDK dla telefonów CX65 dołącza
    m.in. licencję w języku chińskim.

    > w sumie dostepna jest ze wszystkich krajów na świecie.
    > A może powinni zablokować.

    Wiele licencji na programy (np. licencja na darmową wersję DBMS Oracle
    10g) ustawia ograniczenia dla użytkowników pochodzących z krajów
    uznanych przez USA za należące do tzw. 'osi zła'. Generalnie: takie
    rzeczy się już robi :)

    > jezeli oprogramowanie byłoby dostepne na stronie polskiego
    > przedstawicielstwa, to conajmniej treść umowy licencyjnej powinna
    > być w języku polskim.

    Nie mówiąc o tym, że udostępnianie zlokalizowanej wersji licencji jest
    po prostu wyrazem szacunku dla użytkownika. Znam trochę angielski,
    ale rozumienie tekstów prawnych napisanych w tym języku często
    przerasta moje siły.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl