  • Data: 2005-09-19 21:32:26
    Temat: Re: Usprawiedliwienie nieobecności w szkole [GW]
    Od: Kira <c...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Re to: Roman G. [Mon, 19 Sep 2005 23:06:40 +0200]:

    > Ale niesprawiedliwe i niesłuszne byłoby, jeśliby _nie_dbał_ o to
    > zaliczenie

    Owszem.

    > a zaliczyłby _mimo_to_ na podstawie podpisanych przez siebie
    > "usprawiedliwień".

    A tu nie owszem. Jesli dorosly czlowiek stwierdza, ze NIE MOGL
    byc w szkole, to przepraszam ale na jakiej podstawie ktos dla
    niego obcy moze lepiej od niego wiedziec czy mogl byc czy nie?

    > Gdyby prawodawca chciał, żeby - analogicznie do wykładów w szkołach
    > wyższych - pełnoletni uczeń szkoły nie chodził na zajęcia szkolne
    > i żeby wystarczyło mu zdanie egzaminu klasyfikacyjnego na koniec
    > roku szkolnego, to by tak to uregulował.

    No i czesto pracodawcy tak to reguluja: jest okreslona praca do
    wykonania, ma byc zrobiona do konca okreslonego czasu, a czy ten
    ktos ja sobie zrobi miedzy 8 a 1, czy miedzy 22 a 5 -- jego sprawa.

    > Nie może uczeń sam swoim podpisem decydować o automatycznym
    > przystąpieniu do egzaminu klasyfikacyjnego

    Przeciez tego nie sugeruje. Dziwi mnie tylko, ze wyznacznikiem
    ukonczenia nauki ma byc nie okreslony poziom wiedzy, tylko jakas
    ilosc obecnosci w szkole. W koncu ja mam sie uczyc chodzic do
    szkoly, czy przyswajac przekazywany mi tam material?

    > a do tego de facto prowadzi teza, że uczeń usprawiedliwia się
    > sam, a nauczyciel musi to uznać.

    Owszem, uznac. Co nie zmienia tego, ze jesli tych nieobecnosci
    jest masa, a uczen materialu nie przyswoil, to nie ma podstaw
    do dopuszczenia go do egzaminow. Dla mnie to logiczniejsze jest.

    Kira