  • Data: 2005-09-19 19:49:46
    Temat: Re: Usprawiedliwienie nieobecności w szkole [GW]
    Od: "Roman G." <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 19 Sep 2005 18:46:21 +0200, Przemysław Płaskowicki napisał(a) w
    wiadomości:<news:432eeb5d$1@news.home.net.pl>

    > Tak jest. I dlatego, że jest to stosunek cywilnoprawny

    Cywilnoprawny czy administracyjnoprawny?

    > szkoły działają na podstawie i w zakresie powszechnie obowiązującego prawa.

    A temu to ja przecież nie przeczę :-) Ale czekaj! Żebym miał jasność:

    "Jerzy Szczepaniak, łódzki adwokat, uważa, że rację ma chłopak: - Gdy
    skończy 18 lat, będzie mógł przedstawiać własne usprawiedliwienia, a szkoła
    będzie musiała je honorować. _Nie_znaczy:_uznać_. Jeśli napisze: "Nie
    przyszedłem na lekcje, bo bolał mnie brzuch", ale nie przyniesie
    zaświadczenia od lekarza, szkoła może ocenić jego tłumaczenie za mało
    wiarygodne i nie usprawiedliwić nieobecności. Jeśli jednak napisze: "Miałem
    wypadek" i przedstawi np. zaświadczenie z policji, dyrektor nie będzie miał
    podstaw do odrzucenia usprawiedliwienia. Bo nieważne, kto się podpisał -
    uczeń czy rodzic. Oboje są pełnoletni. Ważna jest wiarygodność powodów
    nieobecności."

    Z czym się zgadzasz, z czym się nie zgadzasz?

    --
    Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
    zaprasza: