    From: Ariusz <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Usługi bez umowy
    Date: Tue, 04 May 2010 12:33:29 +0200

    [cich]

    > Moga sobie przekazywac (tzn. istnieje w prawie taka mozliwosc - trudno
    > ocenic czy te dwie firmy skorzystaly z niej w prawidlowy sposob).
    > Zapewne nowa firma wstapila w prawa i obowiazki starej - masz wiec z
    > nimi umowe.
    >
    > Czy mozesz skorzystac z ich promocji to jest raczej ich decyzja
    > biznesowa, nie problem prawny. Ale znajac cel takich promocji to
    > zapewne nie.

    Podłączę się z trochę podobnym pytaniem.

    Firma A założyła mi internet i co miesiąc przysyła faktury, które płace,
    gdzieś na początku przysłali mi umowę do podpisania i odesłania -
    niestety przez roztargnienie brak czasu... do tej pory tej umowy nie
    podpisałem i nie odesłałem, nawet chyba gdzieś się zapodziała, a mi nie
    szczególnie chce się jej szukać. Czy w takim układzie mogę z tą firmą
    rozwiązać "umowę" w dowolnym czasie choćby poprzez zaprzestanie
    płacenia. Czy ta firma może np. zwiększyć mi wstecz opłatę za internet
    bo wg cennika obecna stawka jaką płacę (na podstawie faktur VAT) dotyczy
    osób, które podpisały umowę i korzystają z promocji, a stawka dla ludzi
    bez umowy jest o kilkanaście procent większa.

    Ariusz