    From: "Chris" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Urlop na żądanie w sobote
    Date: Fri, 28 Mar 2008 20:18:59 +0100

    "Johnson" <j...@n...pl> wrote in message
    news:fsjfdf$r3l$1@inews.gazeta.pl...

    > Niby jak doprecyzować? Nie da się pisać przepisów kazuistyczne. I czemu
    > niby ma być uwzględniany tylko interes pracownika? A pracodawca to co?
    >
    > Zresztą z tego co mi sie obiło o uszy, to będzie doprecyzowanie polegające
    > na zniesieniu instytucji urlopu na żądanie.

    tzn w sumie to bym sie nawet z Toba zgodzil, chociaz nie do konca jestem
    przekonany,
    po 1 nie wiem co bedzie. jezeli to zniosa to mamy jeden problem mniej,
    natomiast dyskutuje o pewnych realiach wykonania tego przepisu.

    wydaje mi sie ze wolą ustawodawcy bylo unikniecie sytuacji w ktorych
    pracodawca umyslnie nie zezwala pracownikowi na urlop w sytuacjach naglych
    (dowolne przyklady z zycia wziete), dlatego tez ograniczono wymiar do 4 dni
    w roku oraz wliczono te dni do normalnego wymiaru urlopu,

    codziennosc w firmach pokazuje ze urlopy sa generlanie niemile widziane (co
    samo w sobie wymaga odrebnej dyskusji), faktycznie jezeli ten przepis ma
    sluzyc leczeniu kaca i przeciwdzialaniu spoźnialstwu to nie ma to sensu ale
    wydaje sie ze jednak jest on potrzebny, chroniac pracownika w jakis sposob w
    sytuacji jego osobistej "wyzszej koniecznosci", wiadomo ze z punktu widzenia
    pracodawcy kazde zwiekszanie ochrony pracownika to dodatkowy koszt i
    rozumiem sprzeciwy z ich strony

    co do sytuacji ktora opisales to chyba sam widzisz ze subiektywna ocena
    przez pracodawce jego uszczerbku wynikajaca z opoznionej informacji
    pozyskanej od pracownika moze znalezc swoja ocene tylko w sadzie pracy, w
    praktyce 70% populacji pracownikow nie bedzie szlo do sadu pracy w momencie
    gdy spotkaja ich sankcje za niby opoznione zlozenie zawiadomienia o urlopie,

    jezeli chodzi o sam przepis to wydaje mi sie ze doprecyzowanie mialoby na
    celu dodanie słów typu "bez zbednej zwłoki" lub innych (nie wiem jakich i
    nie dyskutujmy na ten temat) itd moja ideą jest to aby ten przepis był na
    tyle klarowny aby uniemozliwić niepotrzebną dyskusję typu "dlaczego
    informuje nas Pan/Pani dopiero teraz"

    pzdr