  • Data: 2015-11-01 08:54:54
    Temat: Re: Urlop a zaświadczenie
    Od: "Kazio" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup

    Kazio wrote:
> [...]
    > został uwzględniony i dostałem od 1 do 12 sierpnia. Nie zgodziłem się z
    > tym i planu urlopu nie podpisałem. Nadmieniam, że w roku 2014 i 2015 nie
    > planowałem urlopu wypoczynkowego w lipcu i sierpniu, i całe wakacje
    > pracowałem.
    >
    > Po kilku dniach otrzymałem telefon od osoby układającej plan z żądaniem
    > dostarczenia zaświadczenia ze żłobka o mającej nastąpić w lipcu 2016
    > przerwie wakacyjnej.
    >
    > Stąd pytania:
    >
    > 1. Czy pracodawca ma prawo wymagać i żądać ode mnie takiego zaświadczenia

    Nie. Ale urlopu tez ci dac nie musi w lipcu.
    Ktoś ci chce iść na rękę, ale jakoś musi sobie radzić z osobami, ktore
    mają tysiąć powodów dla ktorych muszą mieć urlop w lipcu.

    > 2. Urlop mam zaplanowany 1-12 sierpnia. Czy nie powinno to być
    > nieprzerwanie 14 dni a nie 12, pomimo tego że 14 sierpnia wypada w
    > niedziele ? Pracuje w systemie równoważnych norm czasu pracy, więc
    > również w soboty, niedziele i święta, inaczej w tzw. ruchu ciągłym.

    A gdzie jest napisane, ze to właśnie ta część musi byc 14 dniowa?

    Urlop mam podzielony na 3 części, i żadna z nich nie trwa nieprzerwanie 14
    dni. Pozostałe 2 części poza sierpniem trwają po 7-8 dni. Natomiast kodeks
    pracy mówi:

    Art. 162.
    Na wniosek pracownika urlop może być podzielony na części. W takim jednak
    przypadku co najmniej jedna część wypoczynku powinna trwać nie mniej niż 14
    kolejnych dni kalendarzowych.

    POZDRAWIAM

    Kazio