    From: LprzemekL <z...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa przedwstepna oraz przyrzeczona, podpisanie
    Date: Sun, 7 Nov 2010 05:07:29 -0800 (PST)

    On 7 Lis, 03:57, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > nie.
    > umowa przedwstepna notarialna daje ci tylko tyle, ze gdyby sprzedajacy
    > migal sie przy podpisuaniu umowy sprzedazy, to sad moze to zrobic za
    > niego. To ma sens gdy jest spory odstep czasu miedzy umowami, sytuacja
    > moze sie zmienic i nagle ty lub sprzedawca chcielibyscie sie wycofac.
    > Sorry, sie nie da.
    > Przy zwyklej umowie jak sie sprzedawca bedzie migal to sie najwyzej
    > mozecie pokłócić o zwrot zadatku i tyle.
    >
    > jak podpisujesz umowe sprzedazy  na nastepny dzien to po grzyba c umowa
> [...]

    PANOWIE, przeraziłem się o co tu chodzi ? :

    ""Uwaga! Jeśli nabywasz spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu
    (mieszkania lub domu jednorodzinnego) od spółdzielni, nie podpisujesz
    aktu notarialnego! Dlaczego? Bo w tym przypadku nie ma nabycia
    własności. Właścicielem mieszkania pozostaje dalej spółdzielnia. Ty
    zaś dostajesz ze spółdzielni dokument zwany przydziałem lokalu.""

    Przecież
    Zgodnie z polskim prawem własność nieruchomości można przenieść na
    ciebie tylko aktem notarialnym