    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa przedwstepna oraz przyrzeczona, podpisanie
    Date: Sun, 07 Nov 2010 03:57:46 +0100

    On 11/6/2010 11:47 PM, LprzemekL wrote:

    > Panowie dzięki za rozwianie wątpliwości, możliwe ze przekombinowałem,
    > ale czy nie jest tak, ze umowa przyrzeczona potwierdzona notarialnie
    > (akt notarialny) jest pewnego rodzaju stałym nie zmienialnym
    > standardowym (powtarzalnym) szablonem ?

    nie.
    umowa przedwstepna notarialna daje ci tylko tyle, ze gdyby sprzedajacy
    migal sie przy podpisuaniu umowy sprzedazy, to sad moze to zrobic za
    niego. To ma sens gdy jest spory odstep czasu miedzy umowami, sytuacja
    moze sie zmienic i nagle ty lub sprzedawca chcielibyscie sie wycofac.
    Sorry, sie nie da.
    Przy zwyklej umowie jak sie sprzedawca bedzie migal to sie najwyzej
    mozecie pokłócić o zwrot zadatku i tyle.

    jak podpisujesz umowe sprzedazy na nastepny dzien to po grzyba c umowa
    przedwstepna. Sadzisz, ze babka sie rozmysli przez noc?

    > czy każdy notariusz ma inny wzór umowy przyrzeczonej ?
    kazy notariusz sam sobie panem i sternikiem.

    > czy można wymagać od notariusza aby dokonał zmian w umowie
    > przyrzeczonej ?

    to znaczy co?

    notariusz ma swoje wzory umow, bo raczej trudno oczekiwac by kazdy
    przychodził z gotowymi umowami i to na dodatek z głową.
    raczej ludzi przychodza z okresleniem co chcą zrobić, a nie jak to
    zrobić. Wiec za "jak" odpowiada głową notariusz.

    jak zachcecie własną treść umowy, to o ile nie bedzie postawiona na
    głowie notariusz nie bedzie miał nic naprzeciwko.
    a jak bedzie to poszukajcie innego./

    > PS. Właścicielka zapewniała mnie ze nie prowadzi DG, więc oczywiście
    > od osoby prywatnej, czy można jej zaufać na słowo ?.

    nic nie można. zreszta co za roznica. od tego jest notariusz,