    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa o niekonkurencji - problem
    Date: Sat, 29 Mar 2003 15:57:16 +0100

    Też się zastanawiałem nad tym, czy możliwa jest umowa o zakazie konkurencji
    z kimś innym, niż z pracownikiem. Nie znamy dokładnie treści tej umowy.
    Zastanawiam się, czy fakt, że kodeks pracy normuje przepisy dotyczące takiej
    umowy wyklucza zawarcie podobnej umowy na gruncie prawa cywilnego? Jako
    kolejnej umowy nienazwanej. Po prostu spotykamy się i ustalamy, że ja nie
    będę dostarczał moich wyrobów nikomu innemu poza Tobą. No to świadczenie
    usług innym podmiotom tak trochę per analogia - wiem że nieco luźna
    analogia, ale jednak. Stąd też moje wątpliwości, czy do końca mam rację.

    Co do tej perswazji to wiem, że nie jest do końca zgodna z prawem. No, ale w
    praktyce skuteczna. No, oczywiście pod warunkiem, że jest naprawdę
    delikatna. Choć z drugiej strony. Jak pójdzie do gościa i mu wytłumaczy, że
    umowę o zakazie konkurencji ma w d..., ponieważ ona dotyczy pracowników. Ona
    dokładnie nie wie, jaką powinien z nią podpisać umowę i jeśli gość będzie
    obstawał przy tym, że jest wiążąca ta umowa o zakazie konkurencji, to
    zacznie czynić starania, by sąd uznał jej umowy o dzieło za stosunek pracy -
    to moim zdaniem nie zahaczy o Temidę. Ot, takie wskazanie pewnej wątpliwości
    prawnej i tyle. Myślę, że gość nie powinien być zainteresowany w sądownym
    rozstrzyganiu tej wątpliwości i sobie odpuści.