  • Data: 2003-03-29 23:33:31
    Temat: Re: Umowa o niekonkurencji - problem
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 29 Mar 2003, Robert Tomasik wrote:
    [...]
    >+ Kładę nacisk na słowo ZATRUDNIENIE. Przez zatrudnienie
    >+ rozumiem umowę o pracę, nie zaś zawarcie umowy cywilnoprawnej,

    Hm... A ja zawsze przez "zatrudnienie" rozumiałem
    wszelkie formy. W odróznieniu od "pracy"...
    Może jakiś prawnik zapoda jak to jest ?

    Bo w KC definicji "zatrudnienia" nie ma, ale skutki prawne
    dotyczące osób 'zatrudnionych' (zarówno jako powodów jak
    i poszkodowanych) są wymienione - czyli taka definicja
    (formalna lub "orzecznicza") być musi !
    Przykładowo (KC): art. 682, 846.1, 849.2
    Do tego KC oddzielnie posługuje się "pracownikiem", np.
    art. 417, 420.2
    Zdaje się że jest jakaś mądra zasada (i jej określenie) że jeśli
    ustawodawca używał różnych określeń (nazw) to miał na myśli
    różne obiekty (podmioty lub przedmioty) ?

    pzdr, Gotfryd