    From: "Wojciech \"Spook\" Sura" <wojciech.sura_no@spam_poczta.medi.com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa internetowa
    Date: Fri, 22 Jul 2011 13:39:32 +0200

    Dnia 22-07-2011 o 13:26:02 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

    > Żeby się nie powtarzać (pisałem Ci to raptem wczoraj):

    Ok, tylko to brzmi trochę podejrzanie. Po pierwsze, za każdym razem, gdy
    instaluję program lub rejestruję się w jakimś serwisie, mam podany
    przynajmniej link do regulaminu i praktycznie zawsze muszę jawnie wyrazić
    zgodę na jego postanowienia (bądź gdzieś w oknie rejestracji znajduje się
    jawna informacja, że rejestracja jest równoważna z zaakceptowaniem
    postanowień regulaminu).

    Drugi pomysł zbrodniczego umysłu - gdyby było jak mówisz, to można byłoby
    wykupić kawałek chodnika, postawić na nim słup z regulaminem i pobierać
    opłatę za usługę dostarczenia powietrza dla osób przechodzących przez ten
    chodnik.

    Przykład jest złośliwy, ale chodzi mi o to, że generalnie prawo
    konsumenckie jest dosyć korzystnie skonstruowane dla klienta i chroni go
    przed nieświadomym wdepnięciem w niekorzystną umowę (stąd np. możliwość
    odstąpienia od umowy zawartej zdalnie). Logicznym wydawałoby się zatem, że
    przystąpienie do umowy powinno być jawne (poprzez klepnięcie "Tak",
    "Zgadzam się", lub przynajmniej przez zaznaczenie, że rejestracja oznacza
    zgodę na postanowienia regulaminu).

    Przyznam się, że nie czytałem całego regulaminu HTC Sense, ale na stronie,
    której screenshot linkowałem nie znalazłem takiego zapisu.

    Który kodeks ma tu zastosowanie?

    Pozdrawiam -- Spook.