    From: "KK" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa???
    Date: Thu, 10 Apr 2003 17:22:51 +0200

    <s...@p...onet.pl> wrote in message
    news:7b02.00000d10.3e95787d@newsgate.onet.pl...
    > Jedna z bliskich mi osób dostała ostatnio do podpisania umowę.
    > Jest to umowa-zlecenie na okres jednego miesiąca (sprzedawca w skelpie).
    > Problem w tym, ze nie jest to typowa umowa-zlecenie taka
    > jak na dostępnych drukach. Zawarte są w niej dodatkowe punkty...

    Nie ma znaczenia na czym to jest napisane, tylko co się podpisuje.

> [...]
    >
    > Spory mogące wynikać na tle niniejszej umowy strony podają rozstrzygnięciu
    > przez sad miejscowo właściwy dla Zleceniodawcy.
    >
    > Niniejsza umowa nie rodzi żadnych stosunków w zakresie uprawnień
    pracowniczych
    > wynikających ze stosunku pracy.
    >

    > Oświadczenie zleceniobiorcy.
    > Zleceniobiorca oświadcza, ze nie jest objęty ubezpieczeniami społecznymi
    > z innego tytułu i akceptuje obowiązek objęcia ubezpieczeniami emerytalnymi
    > i rentowymi oraz nie wnosi o objecie ubezpieczeniami chorobowymi z tytułu

    Już ci tłumaczę o co w tym chodzi.
    Czy w umowie masz napisane szczegółowo od której do któej masz być
    codziennie, albo ile godzin dziennie w miesiącu masz tam być. jak nie to
    ustalcie to i niech to będzie koniecznie.

    Cała rzecz polega na tym, że z tytułu umowy zlecenia nie przysługuje ci
    urlop, zwolnienie lekarskie itp itd.
    Czyli jak się rozchorujesz, to masz prawo (czyt. obowiązek znaleźć sobie
    zastępcę, za którego odpowiadasz.)
    Jeżeli tego nie zrobisz i np, nie przyjdziesz do sklepu to zostanie to
    potrakotwane jako niewywiązanie się z umowy i możesz nie dostać nic.
    Jak nie masz napisanych ile godzin, to może to oznaczać, że przez cały czas
    otwarcia sklepu, np 18 godzin dziennie, a jak ty to sobie zorganizujesz i z
    kim się podzielisz kasą, żeby obsadzić te 18 godzin to już będzie twój
    problem.
    Moim zdanie bardzo chamskie zagranie, bo mógłby cię zatrudnić na czas
    określony, a z drugiej strony ty mógłbyś przynieść na drugi dzień zwolnienie
    i musiałby ci płacić.
    Tak, za niewywiązanie się z umowy to jeszcze sam możesz zapłacić za
    poniesione straty.
    Np. jak nie przyjdziesz sklep będzie zamknięty, to z dużym
    prawdopodobieństwem zapłacisz za straty sklepu.