    From: "Tomasz Maleski" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Um zlecenie a ksiazeczka zdrowia (?)
    Date: Tue, 11 Oct 2005 14:50:53 +0200

    Uzytkownik "Gamon'" napisal w wiadomosci
    > Czesc!
    >
    > Kto i czy wogole stepluje ksiazeczke zdrowia pracownikowi zatrudniony na
    > umowe zlecenie (przedluzana co miesiac; jest to jedyne zrodlo dochodow)?
    > Jesli nie pracodawca, to na podstawie jakich dokumentow?
    > A jesli wogole sie nie stepluje w tym przypadku, to co stanowi podstawe do
    > skorzystania z opieki lekarskiej?
    >
    > Pozdrawiam,
    > robal.

    Witam,
    Jesli jest potracana skladka na ubezpieczenie zdrowotne to twój
    zleceniodawca stempluje twoja ksiazeczke zdrowia. Podstemplowana ksiazeczka
    zdrowia pozwala na uzyskanie zwolnienia lekarskiego, nigdy mi sie nie
    zdarzylo abym musial przedstawic podpieczetowana ksiazeczke zdrowia bedac u
    lekarza z wizyta. Podstawe skorzystania z opieki lekarskiej daje ci
    zgloszenie ciebie do ZUS przez twojego zleceniodawce i oplacanie przez niego
    skladki na ubezpieczenie zdrowotne, co zreszta jest jego obowiazkiem.

    Pozdrawiam
    Tomasz Maleski