eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBlokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa › Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom" [Was: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa]
  • Data: 2022-06-05 12:36:00
    Temat: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom" [Was: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa]
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-06-05, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Bo ja wiem, czy "techniczna"? Ustawa mówi o udzielaniu pomocy, a nie
    > udzielaniu rzeczy. Po za tym osoba potrzebująca pomocy, to podrzutek.
    > Obowiązek udzielenia pomocy mają osoby, które tam są i tego obowiązku
    > podrzucić sąsiadowi się nie da.

    Dostałeś przykład interpretacji tego przepisu, gdzie była też mowa o
    pomocy poprzez użyczenie. Z samej ustawy nie wynika nigdzie, że pomoc ma
    być bezpośrednio rękoma pomagającego.

    > System jest tak zbudowany, że w mieście pomoc karetki powinna nadejść
    > bodaj do 15 minut. W tym konkretnym momencie ktoś, kto udzielał tej
    > pomocy bardzo przytomnie uznał, że w przyszłości być może bedzie
    > potrzebne AED i wysłał po niego, ale w sensie prawnym to niewiele zmienia.

    > Czyli z braku sensownych argumentów ... :-)

    Sensowne już były. Wielokrotnie. Ten zresztą też jest jak najbardziej
    sensowny, tylko musiałbyś wyjść z pętli, w którą się wprowadziłeś i
    wysilić na spojrzenie na całość na nieco innym poziomie abstrakcji. I
    zobacz jak się zapętlasz. Jak Cię docisnąć, że użyczenie to też pomoc,
    to nagle podnosisz, że ratownik ocenił, że nie potrzeba pomocy, że
    ratowniczka później też to stwierdziłą, że nie mógł opuścić basenu... i
    tak w kółko. Coś wygląda, że unikasz argumentów, na które masz problemy
    ze znalezieniem odpowiedzi :)

    Odpowiedz proszę bez odskoków na ratowniczkę i pierdylion pobocznych
    tematów, z czego według Ciebie wynika, że wymagana w kk162 pomoc nie możę
    się sprowadzać do użyczenia?

    Ale serio, ja już też wymiękam, więc możemy zakończyć ten temat.

    --
    Marcin