    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Udostepnianie w sieci nagran emitowanych w RTV
    Date: Mon, 15 Oct 2012 16:49:16 -0500

    z wrote:

    > Ale za poszczególne litery, nuty już nie płacisz.
    > Dlaczego przecież ktoś to wymyślił a Ty za darmo czerpiesz z jego
    > wynalazku :-)

    o nawet nie wiesz jakim cierpieniem zapłaciłem za te litery i te nuty.
    ładnych pare lat wyrzeczeń.

    Ja nie twierdzę, że za wszystko masz płacić.
    Natomiast ci co nie chcą za darmo rozdawać swoich prac powinni chyba
    miec do tego prawo?

    > A dla mnie to głupie.

    Ale dla nich to jest ewidentny koszt pracy chocby w opracowaniu jaki
    kształt będzie najbardziej optymalny.
    Rób sobie zaokrąglone kwadraty, ale "troche" inne.

    Tak samo jak zasuwka :-)

    sam pomysł nie, ale konkretne wykonanie jak najbardziej.
    na podstawie pomysłu wymyśl coś swojego.

    tak jak silnik.
    zasade działania znasz. zbuduj swój własny. Ale nie kopiuj cudzego jesli
    na to nie pozwolił.

    > To wymyśl prosty i łatwy sposób na zabezpieczenie się przed skopiowaniem
    > w sieci.

    jak to wymyślę to będę bardzo bogaty.

    > Tak jest jeden sposób. Wyłączyć internet ale wszyscy wolelibyśmy jakiś
    > mądrzejszy, realniejszy i nie kosztujący fortuny.

    to nie jest sposób.

    > Ale zdaje się, że za uczenie kolegi dostałeś wynagrodzenie.
    >>
    > Nie dostałem. Podpatrzył mimochodem. Ani ja go specjalnie nie uczyłem
    > ani on specjalnie tego nie zrobił w złych zamiarach (wygryzienia mnie z
    > firmy) Chciał po prostu jak najlepiej wykonywać swoją pracę.
    > Czy mogę go pozwać. Jest taki przepis? Dam radę wydusić kasę?
    > NIE.
    >
    > Muszę jakoś z tym żyć

    pogadaj z psychologiem.