  • Data: 2021-10-06 14:11:30
    Temat: Re: Ucieczka strazniczki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:615d8bf3$0$29057$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 06.10.2021 o 12:59, Olin pisze:

    >Tylko, że to właśnie Wikipedia. Trochę wiarygodniejsza wydaje mi się
    >strona samego Muzeum (http://stutthof.org/historia/). Zauważ, że do
    >struktur państwowych obozów koncentracyjnych, to włączono go w 1942
    >roku. Wcześniej więziono tam 150 aktywistów z Pomorza, których
    >zamordowano w 1940 roku (styczeń i marzec). Ludzi mordować (a nie
    >eksploatować) zaczęto w lipcu 1944 roku, a w styczniu 1945 roku część
    >(pewnie niemożliwą do ewakuacji) wymordowano, a resztę ewakuowano.

    >Zastanawiam się, kogo tam więziono pomiędzy 1940, a 1942 rokiem.
> [...]

    "Chetnych" pewnie nie zabraklo, cos typu "dziatek Tuska".

    >Znalazłem taką stronę:
    >https://arolsen-archives.org/pl/stories/stolenmemor
    y-stutthof/ i
> [...]

    >Również cała statystyka zgonów jest dość pokrętna, jak się na nią
    >spojrzy matematycznie. Pytanie, ilu więźniów zginęło w samym obozie.
    >Wg
    >tej ostatniej strony, która wydaje mi się dość dobrym źródłem
    >informacji
    >w obozie (całym) więziono 110.000 osób. Ale ten obóz to 39 podobozów
    >od
    >Szczecina do Królewca - Wiki podaje nawet 150. Ilu z nich więziono w
    >samym obozie, w którym sekretarką była ta kobieta? Wiemy, że w całym
    >obozie zmarło 65.000 osób, ale coś podejrzewam, że wliczono w to

    wliczajac taki epizod ?
    3 maja - atak lotniczy samolotów brytyjskich na niemieckie statki
    cumujące w Zat. Lubeckiej; w jego wyniku zostały zatopione ,,Cap
    Arcona" i ,,Thielbeck",
    zginęło prawie 7 tys. więźniów z obozów Neuengamme i Stutthof[11].

    >W innym miejscu mowa o
    >ewakuacji z obozu macierzystego 4.400 osób. Rosjanie wyzwolili 150
    >osób,
    >więc wygląda na to, że maksymalnie w obozie macierzystym było pewnie
    >około 4.500 więźniów.

    W tym momencie. Wczesniej moglo byc wiecej.

    J.