  • Data: 2021-10-06 15:09:19
    Temat: Re: Ucieczka strazniczki
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 06.10.2021 o 14:55, Olin pisze:
    > Wcześniej mówi o tym, że na początku wojny Niemcy rozstrzeliwali Żydów tam,
    > gdzie mieszkali, a masowe egzekucje nasunęły im myśl, że całkowita zagłada
    > jest możliwa.

    Ale idąc tym tokiem rozumowania można sądzić każdego Niemca, a nie tylko
    sekretarkę. A o winie sekretarki tu dyskutujemy.

    Trochę inna jest wina Niemca, który wiedział, że mordowani są
    obcokrajowcy i obywatele Niemiec o wyznaniu Żydowskim. Trochę inna tych,
    co to organizowali, wspomagali. A inna osoby, która naciskała spust.
    Czemu - przykładowo - nikt nie pozamykał za zbrodnie wszystkich
    pracowników fabryk produkujących amunicję, broń, samoloty czy czołgi?
    Przecież ez nich nie byłoby tego wszystkiego.

    Moim zdaniem większość Niemców po prostu nie wierzyła, ze coś takiego
    jest możliwe. Mnie też sie w głowie nie mieści, ze można celowo zabić
    nieznane sobie osoby - ot tak, by świat był lepszy. Co innego na wojnie,
    albo w celu wymuszenia posłuchu. My do nich. Oni do nas. Bóg nosi kule.

    --
    Robert Tomasik