    From: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ucieczka przed długami
    Date: Wed, 16 Jan 2008 08:20:02 +0100

    Kriss pisze:

    Dzięki za wyczerpującą informację. Mógłbym jeszcze raz porozmawiać z
    dłużnikiem tym razem nagrywając rozmowę i zgadzając się na propozycję
    dłużnika - 800 zamiast 1600. W przypadku gdyby, co wydaje się logiczne
    nawet i to 800 okazało się za dużo wtedy miałbym to nagranie a być może
    kolejne.

    > Jednak uzyskanie podobnego w skutkach efektu przez dłuznika jest możliwe także
    > na podstawie czynności wszczetych na wniosek i przez małżonkę dłużnika jako
    > przedstawiciela małoletniego dziecka. Decyzja Sądu wywołujaca identyczne skutki
    > dla wierzyciela co zaplanowane przez dłużnika działania pozorne - korzysta z
    > ochrony powagi rzeczy osądzonej a poprzez wyłaczenie woli dłużnika w zakresie
    > treści rozstrzygniecia - nie może być traktowana jako dokonana w celu
    > pokrzywdzenia wierzyciela.

    I tu nie miałbym w sumie nic przeciwko bo wątpię żeby sąd przyklepał
    alimenty w wysokości zarobków (w tej konkretnej sytuacji) a jeśli
    rodzina dłużnika żyje w niedostatku to sąd właściwie będzie mógł to
    ocenić. Wolałbym dostawać miesięcznie 800 wiedząc, że taka jest wola
    sądu niż zmuszony szantażem. Chociaż sądzę, że i w sądzie żona dłużnika
    musiałaby kłamać n/t ich pożycia.

    > Środki egzekucyjne nie ograniczją się do zajęcia
    > wynagrodzenia za pracę dłużnika. Warto pomysleć o innych ?

    No wiem. Samochód mają kilkuletni więc trochę wart, mieszkają "kątem"
    więc tutaj komornik nic nie zdziała. Ale z drugiej strony moja wiedza o
    majątku dłużnika może być całkowicie fałszywa czyli logicznie nasuwałby
    się pozew(?) o ujawnienie majątku.