    Date: Thu, 29 Aug 2013 16:42:38 +0200
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ubezpieczenie NFZ vs KK

    W dniu 29.08.2013 08:53, Liwiusz pisze:

    > Tak naprawdę brakuje tylko tego ostatniego.

    No pewnie tak, bo przy pieniądzach dążących do nieskończoności można
    zakupić odpowiednio dużo sprzętu oraz przekupić odpowiednio dużo ludzi,
    żeby zostali medykami. Ale problem deficytu jest ogólny, bo nawet
    prywatnie na rezonans (cena 550zł + 150 kontrast) się czeka miesiąc w
    Zabrzu. W środę jadę do Żor (40km) i tam faktycznie zrobią mi rezonans
    od ręki, ale muszę zapłacić 250zł za wizytę u medyka, żeby się wpisać (o
    ile mnie zakwalifikuje) do mniej więcej półrocznej kolejki na operację.
    Sama operacja w trybie prywatnym kosztuje 10tys.+

    > Są wyczerpane pieniądze.

    Ano o tym mowa.

    > Ile razy się zdarzy, ze kogoś można leczyć, ale
    > procedura nie przewiduje na przykład zastosowania określonego leku. W
    > sumie nie ma w tym nic dziwnego, każdy podejmujący decyzję o leczeniu ma
    > takie dylematy - czy sprzedać dom i pożyć rok dłużej, czy umrzeć
    > wcześniej, a dom zostawić dzieciom. Tylko takie decyzje powinien
    > podejmować sam zainteresowany, a nie Minister Choroby.

    No przecież Sam Zainteresowany może sobie, tak jak ja, zapłacić za
    badania a nawet za operację, jak go stać.

    > Wykreśliłbym słowo "jedynie" i się zgadzam w 100%.

    Ty to wykreśliłbyś wszystko z zadań Państwa zapewne. Na szczęście trochę
    leczenie jest, bo inaczej już bym dawno był martwy.

    > Gospodarka bez państwa na pewno nie upadnie.

    Upadnie upadnie. A raczej zmieni w masowe niewolnictwo i kilku panów.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek