  • Data: 2002-09-27 23:30:02
    Temat: Re: UMOWA O DZIEŁO/ Faktura
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 27 Sep 2002, [ fazer is now websafe ] wrote:

    >+ Dostałem dziś od zleceniodawcy
    >+
    >+ UMOWA O DZIEŁO I PRZENIESIENIE MAJĄTKOWYCH PRAW AUTORSKICH
    >+
    >+ wszystko niby OK, ale Zlecenidawca chce ode mnie również fakturę VAT.
    >+
    >+ Czy to normalne? Bo IMHO albo umowa o dzieło albo faktura.
    >+ Czy źle rozumuję ?

    Źle.
    Umowa określa zakres pracy i ew. odpowiedzialność cywilną stron.
    Rachunek lub faktura jest dokumentem księgowym.
    Powiedz mi jeszcze, czy ty prowadzisz może DG ??
    Bo jeśli nie - to niby skąd faktura (powinien być rachunek)
    A jeśli tak... i tak dużo wiesz o księgowości... to chyba
    tylko kontrahenci uratują cię przed kłopotami :)

    >+ Rozumiem, że może być Faktura VAT + umowa dotycząca już samego serwisu.
    >+
    >+ Ale żeby Umowę o dzieło i fakurę VAT ?
    >+
    >+ Przecież pieniądze winny być wypłacone na podstawie umowy bądź
    >+ faktury a nie na podstawie jednego i drugiego.

    Na podstawie umowy to można wypłacić, owszem.
    Tylko później obie strony zapłącą podatek, bo US
    "im" kosztów nie uzna ;)

    >+ IMHO chcą zapłacić dwa razy ;)

    Optymista :)

    Pozdrowienia, Gotfryd