  • 1. Data: 2002-09-26 23:40:20
    Temat: UMOWA O DZIEŁO/ Faktura
    Od: "[ fazer is now websafe ]" <n...@a...for.adress.com>

    Dostałem dziś od zleceniodawcy

    UMOWA O DZIEŁO I PRZENIESIENIE MAJĄTKOWYCH PRAW AUTORSKICH

    wszystko niby OK, ale Zlecenidawca chce ode mnie również fakturę VAT.

    Czy to normalne? Bo IMHO albo umowa o dzieło albo faktura.
    Czy źle rozumuję ?

    Rozumiem, że może być Faktura VAT + umowa dotycząca już samego serwisu.

    Ale żeby Umowę o dzieło i fakurę VAT ?

    Przecież pieniądze winny być wypłacone na podstawie umowy bądź
    faktury a nie na podstawie jednego i drugiego.

    IMHO chcą zapłacić dwa razy ;)

    --
    pozdrawiam, fazer www.mixer.one.pl
    ___________________

  • 2. Data: 2002-09-27 23:30:02
    Temat: Re: UMOWA O DZIEŁO/ Faktura
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Sep 2002, [ fazer is now websafe ] wrote:

> [...]
    >+
    >+ Czy to normalne? Bo IMHO albo umowa o dzieło albo faktura.

    Źle.
    Umowa określa zakres pracy i ew. odpowiedzialność cywilną stron.
    Rachunek lub faktura jest dokumentem księgowym.
    Powiedz mi jeszcze, czy ty prowadzisz może DG ??
    Bo jeśli nie - to niby skąd faktura (powinien być rachunek)
    A jeśli tak... i tak dużo wiesz o księgowości... to chyba
    tylko kontrahenci uratują cię przed kłopotami :)

> [...]
    >+ Przecież pieniądze winny być wypłacone na podstawie umowy bądź
    >+ faktury a nie na podstawie jednego i drugiego.

    Na podstawie umowy to można wypłacić, owszem.
    Tylko później obie strony zapłącą podatek, bo US
    "im" kosztów nie uzna ;)

    >+ IMHO chcą zapłacić dwa razy ;)

    Optymista :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-09-27 23:51:33
    Od: "[ fazer is now websafe ]" <n...@a...for.adress.com>

    "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl> wrote in message
    tanpol.com.pl...
    > Źle.
    > Umowa określa zakres pracy i ew. odpowiedzialność cywilną stron.

    Tak, IMHO umowa jako umowa między stronami, a umowa o dzieło jest
    już chyba czymś innym ?

    > Rachunek lub faktura jest dokumentem księgowym.
    > Powiedz mi jeszcze, czy ty prowadzisz może DG ??

    Kiedyś, ale zawiesiłem, zus mnie zżerał ;)

    > Bo jeśli nie - to niby skąd faktura (powinien być rachunek)

    dokładnie, rachunek a nie Faktura Vat

    > A jeśli tak... i tak dużo wiesz o księgowości... to chyba
    > tylko kontrahenci uratują cię przed kłopotami :)

    Nie do końca to zatrybiłem :)

    > Optymista :)

    staram się jak mogę :)

  • 4. Data: 2002-09-28 00:25:36
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 28 Sep 2002, [ fazer is now websafe ] wrote:
    [...]
    >+ > Umowa określa zakres pracy i ew. odpowiedzialność cywilną stron.
    >+
    >+ Tak, IMHO umowa jako umowa między stronami, a umowa o dzieło jest
    >+ już chyba czymś innym ?

    Nie, nadal jest umową :)
    Kiedy PROKOM podpisał umowę z ZUSem o wykonanie systemu (no....
    jakiś powszechnie znany przykład był mi potrzebny :)) to musiała
    ona mieć sporo cech umowy o dzieło:
    - zakres dzieła
    - termin
    (regulacje z KC !) - a o typie umowy decyduje jej treść (nie tytuł).
    I do tego - jest umową mniej szczególną niż umowa o pracę (regulowana
    osobną ustawą), choć zdefiniowaną (w KC właśnie).

    Jeśli miałeś na myśli sprawę umowy z osobą fizyczną - to owszem,
    są różnice np. w kwestiach podatkowych, ale to wynika z ustawy
    (o podatku). W sprawie konieczności wykonania i odpowiedzialności
    nie ma różnicy czy wykonawcą jest firma czy osoba fizyczna.

    Pozdrowienia, Gotfryd