    From: Herbi <x...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: UGODA Z WIERZYCIELEM!!!
    Date: Tue, 18 Jan 2005 11:45:48 +0100

    Dnia 17 sty o godzinie 20:46, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik napisał(a):

    > Natomiast nadal pozostaje aktualne pytanie, z jakiego powodu te środki szły
    > dwa dni.

    Dwa dni ... hmm... sprawa dosyć dyskusyjna zważywszy na to że studentka nie
    podała o której godzinie złożono dyspozycje przelewu w dn. 30-12-2004r.
    Generalnie, wiadomo ze to ostatnie dni roku - nawet KIR wtedy ma mniej
    sesji ELIXIRu - porządne banki o tym informują swoich klientów.

    > W chwili obecnej, nawet pomiędzy dwoma różnymi bankami z reguły
    > środki idą tego samego dnia.

    A tutaj muszę zauważyć że zależy w który dzień składasz dyspozycje i o
    której godzinie. Przekonałem się wielokrotnie na swojej skórze że
    dyspozycja przelewu złożona w banku w czwartek w godzinach po 14 - nie
    dojdzie za CHINY LUDOWE w piątek!!! nawet na ostatniej sesji księgującej
    nie jest widoczne uznanie na rachunku. Dopiero pierwsza sesja przychodząca
    w poniedziałek wskazuje na uznanie - ale to jest godz. 12 w poniedziałek!!

    > Bywa, ze są na koncie "widoczne" później, ale to już nie sprawa dłużnika.

    A czyja? jeżeli w umowie stoi jak byk że _do_ dn 30-12-2004 ma być uznanie
    na rachunku to czyja to wina - wierzyciela???
    Wolne żarty Robercie.

    > Przecież wymiana informacji pomiędzy bankiem, a centrum rozliczeniowym
    > idzie kilka razy na dzień. w różnych bankach różnie, ale zlecenie musiało
    > być dane naprawdę późno, że nie doszło tego samego dnia.

    Normalne sesje KIRu są trzy razy dziennie:
    wychodzące:
    05:55 - I sesja KIR
    09:55 - II sesja KIR
    13:25 - III sesja KIR
    16:55 - IV sesja KIR (tylko przelewy do ZUS)

    przychodzące:
    12:00 - sesja KIR
    15:00 - sesja KIR
    18:15 - sesja KIR

    > Stąd moje pytanie o uszczegółowienie: czy ta data wpłynięcia na konto
    > środków, to na pewno data ich wpłynięcia, czy jakaś tam data księgowania
    > banku wierzyciela?

    Robercie - 'wpłynięcie', dla mnie jako wierzyciela nie ma znaczenia, ja po
    prostu tej kasy nie mam na rachunku więc nie mogę nią dysponować. Koniec,
    kropka. Pytająca za późno dokonała przelewu - jej wina.

    --
    Herbi
    18-01-2005 11:45:45