  • Data: 2024-05-13 11:59:29
    Temat: Re: Trzecia płeć 2
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 12 May 2024 11:11:39 +0200, Trybun wrote:

    > Mimo że nie znam dobrze aktualnych statystyk to głowę daje że i
    > zdecydowana większość takich zbrodni to nie dzieło dziełem wyrachowanych
    > zabójców którzy kalkulują, tym samym i tu nie zadziała odstraszająco
    > wysokość kar, czyli lat do odsiadki.

    Ale ja w drugą stronę.
    Zazwyczaj jest jest jednak tak, ze za morderstwo kara jest wysoka.
    Na tyle wysoka, ze jednak trochę odstrasza potencjalnego sprawcę,
    i jaka dokładnie wysokość, to już nie ma znaczenia.
    Ci, który popełniają, nazwijmy to "z wyrachowaniem", to liczą na to,
    ze ich nie złapią, i znów dokładna wysokość nie ma znaczenia.

    Ale jak grożąca kara będzie niska, to wielu nie odstraszy.

    > Najwyższy czas aby do tych naszych sądów trafiła choć namiastka
    > sprawiedliwości, bo jak na razie to zamiast starać się zadośćuczynić
    > pokrzywdzonym w wyniku przestępstw to prawo zadowala tylko bzdurny,
    > pełen absurdów system.

    Ale ten element zadośćuczynienia sie pojawia.
    Odszkodowanie, nawiązka.

    Tyle, ze sprawca często nie ma (dużych) pieniędzy.

    > Nasze sądy nie biorą pod uwagę tego że np politykierzy mogą bezkarnie
    > doprowadzać ludzi do furii i tu jest pies pogrzebany,

    Ale co chcesz - żeby politycy odszkodowania płacili za doprowadzenie ?

    > zamiast osądzać
    > tylko Brevika może należałoby zastanowić się co złego jest złego w
    > systemie że potrafi sprowadzać ludzi do takich zbrodni?

    Breivik to przypadek bardzo szczególny.
    Nie wiem, co go do tego pchnęło, i nie wiem, czy to jakis polityków
    wina.

    A system - moze się powinien skupić na zapewnieniu bezpieczenstwa, bo
    takich Breivików sie raczej nie przewidzi.
    Zakaz posiadania broni palnej? Obowiązkowe badania psychiatryczne co
    roku dla posiadaczy? Wymagana ochrona przy takich imprezach?

    J.