  • Data: 2024-05-23 21:07:10
    Temat: Re: Trzecia płeć 2
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08.05.2024 o 10:23, Kviat pisze:

    > Nie uważam tego za dyskryminację.

    A większość uważa. Skoro to nieistotne to zróbmy równy.

    > Za to uważam, że dyskryminujące jest np. to, że kobiety wciąż zarabiają
    > statystycznie mniej niż mężczyźni na tych samych stanowiskach.

    A na których konkretnie? Bo wiesz - często bierze się to stąd, że na
    przykład wród lekarzy jest nadreprezentacji kobiet w pediatrii i
    nadreprezentacja mężczyzn wśród neuro czy kardiochirurgów. A ci drudzy
    zarabiają więcej i tak n stanowisku "lekarza" kobiety rzeczywiscie
    zarabiają mniej.

    Albo inaczej - w pracach fizycznych meżczyzna będzie zarabiał więcej...
    bo po prostu jest lepszym pracownikiem jak trzeba łopatą machać albo
    zbrojenia kręcić - zresztą wcale się tam laski nie pchają. Nie wiem czy
    sprzątacz zarabia rzeczywiście więcej niż sprzątaczka.

    Natomiast "Różnice te pogłębiają się, jeśli spojrzy się na pracowników i
    pracownice z wyższym wykształceniem, zajmujących wyższe stanowiska -
    mówi nam profesor SGH Iga Magda i wiceprezeska Instytutu Badań
    Strukturalnych - Tam różnice sięgają 40 proc. (o tyle więcej zarabiają
    mężczyźni z wyższym wykształceniem w porównaniu do kobiet z dyplomem
    wyższej uczelni)."

    I teraz bym popatrzył na jakich kierunkach jest przewaga facetów a na
    jakich kobiet - techniczne i IT - zdecydowanie faceci. Socjologie,
    psychologie, turystyki i... gender studies... Sam widzisz. Także ten
    tego z porównywaniem "tych samych stanowisk".

    Ale żeby nie było - życzę kobietom, żeby na tych samych stanowiskach,
    jesli wykonują tą samą robotę tak samo dobrze zarabiały tak samo. Przy
    zym zwróć uwagę, że równeż faceci na tych samych stanowiskach zarabiają
    różnie - to kwestia umiejętnoci negocjaci (faceci są wykle pewniejsi
    siebie w tym zakresie) oraz umiejętności (chyba w mniejszym zakresie niż
    negocjacji). Często facet w tym samym wieku ma obiektywnie większe
    doświadczenie, bo statystycznie wcześniej zaczynają pracę i nie mają za
    sobą macierzyńskiego.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!