  • Data: 2024-05-23 21:22:59
    Temat: Re: Trzecia płeć 2
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08.05.2024 o 16:11, Kviat pisze:

    > Nie, nie tu jest problem.
    >
    > https://klubekspertow.rp.pl/panel-ekonomistow/art396
    59201-dlaczego-kobiety-zarabiaja-mniej-niz-mezczyzni
    -i-co-z-tym-zrobic

    > https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/spoleczenst
    wo/1744566,1,kobiety-wciaz-zarabiaja-mniej-jak-zasyp
    ac-gender-pay-gap.read

    > Wyszukanie tych linków zajęło mi 10 sekund.
    > Ręce opadają...

    Al tu jest dokładnie napisane to co ja napisałem. Kobiety wybierają
    prace o lepszym "work-life" balance kosztem płacy ze z wględu na
    macierzyństwo a potem w tej pracy zostają (choć nikt nie zabrania jej
    zmienić). Faceci wybieraj za to bardziej wymagające pod względem
    dyspozycyjności więc dostają za to większą kasę - więc w praktyce nie ma
    "takich samych stanowisk". Po drugie (niejako w związku z pierwszym)
    faceci garną się do dobrze płatnych sektorów (inżynieria, IT) więc nic
    dziwnego że zarabiają więcej. A jak twoim zdaniem powinno być - że
    bardziej dyspozycyjna i zaangażowana osoba dostaje tyle samo, czy że
    inżynier powinien zarabiać tyle co motorniczy? To trzecie na "tych
    samych stanowiskach" bardziej przebojowi mężczyźni zarabiają więcej niż
    ci mniej przebojowi (podobnie jest zresztą z kobietami).

    PS - ja po okresie zdrowego zapierdolu uznałem że wolę zarabiać 30% miej
    niż bym mógł i to ja odbieram dziecko z przedszkola - i mi z tym dobrze
    - zarabiam na tyle dobrze, że mi styka, mam wystarczająco czasu dla
    siebie, mam szefową w pracy która mimo że sama jest inżynierem to jakoś
    tak sobie współpracowików w pracy podobierała że wśród inżynierów są
    sami faceci - ciekawe czemu;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!