  • Data: 2007-05-22 07:55:15
    Temat: Re: Towar niezgodny z umową
    Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > Osobnik posiadający mail s...@0...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > moze wyjasnie po kolei: rzeczywiscie nie jestem pewny, swoje przypuszczenie
    > na razie opieram tylko na podpowiedzi jednego z usnetowiczów, ale to
    > sprawdze i potwierdze. Nie bede ruszał sprawy nie majac 100% pewnosci.

    najpierw zrob moze review dotyczace kart graficznych i rodzaju wtyczki
    zasilajacej. Z tego co wiem, to radeony robilo przynajmniej kilkanascie firm,
    natomiast teoria o rodzaju zasilania (molex czy nie molex) jest mi zupelnie obca
    jako determinujaca prawdziwosc radeonase/pro. Zwlaszcza, ze ponizszy link
    prowadza do radeonase z pelnowymiarowym molexem.:
    http://www.benchmark.pl/r.php?file=http://www.benchm
    ark.pl/artykuly/recenzje/Radeon9800Pro/yuan_9800SE.h
    tml

    a ten faktycznie ma inne zasilanie:
    http://i.frazpc.pl/pliki/2002/artykuly/art215/066.jp

    z tego wniosek, ze kazda firma uzywa do produkcji swoich kart roznych
    komponentow i nie widze tu zadnej prawidlowosci

    > I pytam równiez o mozliwosci działania, jezeli okaze sie ze jednak tak sie
    > stało. Przeciez nie bede wykłócał sie ze sprzedajacym nie majac 100%
    > pewnosci. Nie jestem oszustem czy naciagaczem - zwyczajnie ktos mi
    > zasugerowal pewien fakt i staram sie teraz wywiedziec co i jak.

    karta warta grosze, kupiles od osoby prywatnej, pewnie bylo cos na ten temat w
    opisie aukcji. Dodatkowo, jako "przecietny konsument" powinienes byl sie
    zorientowac, ze np. karta ktora kupiles, oferowana jako model drozszy, byla od
    tych wyzszych modeli tansza. Tak czy inaczej, umowa zawarta pomiedzy
    konsumentami, na niezgodnosc towaru z umowa powolac sie nie mozesz. Conajwyzej,
    jak odkopiesz tresc oferty (w co szczerze watpie) mozna dalej dywagowac.

    > Wiesz, gdyby sie okazało ze przesłanki o których pisze powyzej sa
    > prawdziwe, to moze i tak by było, ale wierz mi - sa łatwiejsze sposoby na
    > zarobienie tych 300 zł (zwłaszcza ze obecnie własciwie komputera do gier
    > nie uzywam, wiec lepsza karta zupełnie nie jest mi potrzebna). Tutaj chodzi
    > o fakt i o przepisy.
    > O fakt:
    > - czy takie zmodowanie karty i sprzedawanie jako wyzszego modelu (pomimo
    > róznic w budowie) to oszustwo?

    poczytaj o "roznicach w budowie" radeonow. Sprzedawca dal Ci gwarancje?

    > - po jakim czasie mozna dochodzic w takiej sytuacji swoich praw od
    > sprzedawcy?

    a to juz zalezy od podstawy prawnej ;)

    pozdrawiam
    d.