  • Data: 2006-01-31 11:10:31
    Temat: Re: TIR-y a uliczki osiedlowe.
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "haste" <h...@n...irc.pl> napisał w wiadomości
    news:drneto$km7$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam...
    >
    > Czy istnieje jakis przepis regulujący ruch TIR-ow po uliczkach osiedlowych??
    > Tzn. dzis pod zakladem w ktorym pracuje (budynek jakies 150m od drogi
    > glowne) TIR prawie skasowal moj samochod.
    > Zaparkowalem jak zwykle przy chodniku (nie ma zakazu) i gosc bardzo dlugim
    > TIR-em prawie skasowal mi prawy bok - i jeszcze sie klocil ze zle
    > zaparkowalem....
    > Czy TIR-y lub inne potezne maszyny maja prawo poruszac sie po uliczkach
    > osiedlowych gdzie jest zazwyczaj waska.??

    Cos tu jest nie tak. Albo to są uliczki osiedlowe i wtedy wolno parkowac tylko w
    wyznaczonych miejscach - decyduje o tym czesto
    zarząd osiedla albo spółdzielnia - zarządca tych dróg. Wtedy czesto faktycznie w
    regulaminie jest zakaz dla ciężarowych czesto
    także tych "z kratką" :).

    Albo są to drogi publiczne miejskie/wojewódzkie etc i wtedy obowiązują znaki drogowe.
    Wtedy możesz parkować generalnie tam gdzie
    nie ma zakazu ale TIRy jeśli nie mają zakazu też mogą tam jeździć.

    A.