    From: Miernik <m...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: System operacyjny w komputerze sklepowym.
    Date: Tue, 1 Jul 2003 02:28:38 +0200

    In article <bdnkbm$p46$1@absinth.dialog.net.pl>, poilkj wrote:

    > Poczytaj dok?adnie licencj? linuxa. Na u?ytek domowy, mo?esz go ?ci?gn?ae
    > nawet z sieci.
    > Firmy zdaje si? musz? ju? za licencj? p?aciae.
    > Dok?adnie nie wiem, bo to nie moja dzia?ka.

    Co za bzdury opowiadasz.
    Licencja Linuxa jest GNU/GPL ktorej tekst jest tutaj:
    http://www.gnu.org/licenses/gpl.html

    Nieoficjalne polskie tlumaczenie:
    http://gnu.org.pl/text/licencja-gnu.html
    BTW: Nie istnieje oficjalne tlumaczenie licencji GPL na polski ani na
    zaden inny jezyk - tylko angielski.

    W skrocie:

    Kazdy moze uzywac kodu na licencji GNU/GPL do dowolnego celu, takze
    komrecyjnego, bez wnoszenia jakikolwiek oplat ani informowania
    kogokolwiek, moze rozprowadzac ten kod pobierajac dowolna oplate (nie
    musi zadnej czesci tej oplaty odpalac autorowi ani tez informowac go o
    takim fakcie) - jedynym warunkiem jest to ze musi dolaczyc pelny kod
    zrodlowy. Moze tez modyfikowac kod i wlaczac go do swoich projektow,
    jedynym warunkiem jest aby program w ktorym zostal wykorzystany kod
    GPL tez byl na licencji GPL, co za tym idzie musi byc udostepniony kod
    zrodlowy.

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@j...gda.pl
    __ ICQ: 4004001 ___/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl