    From: "BaLab" <b...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sygnaturki a ustawa antyspamowa - ratunku?!
    Date: Thu, 17 Apr 2003 09:58:30 +0200

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > naprawde? a od kiedy i na jakiej podstawie?
    > no chyba, ze w tresci zapytania bedzie informacja handlowa

    Wracamy do początku - przeczytaj art.2. co jest informacją handlową i
    sprawdź, czy sygnaturka - z nazwą, adresem, kontaktami do firmy i skróconym
    opisem czym firma się zajmuje - pod tę defincję podpada czy nie.

    Można

    > w ten sposob caly handel inetowy szlag by trafil, a autor ustawy
    skonczylby na
    > palu
    > na szczescie niewiele osob interpretuje ustawe tak wasko jak Ty ;)

    Bo ja wiem :-P. Pisałem to pod wpływem argumentacji zamieszczonej w prasie
    fachowej i sporządzonej przez niezależnych ekspertów z firm audytorskich.
    Inna sprawa, że próbowali oni tez dowodzić, ze samo posiadanie stron w
    internecie jest "świadczeniem usług", co już IMHO jest absurdem (w tym
    wypadku pojęcie usługi należy traktować w kontekście działalności
    gospodarczej). Oczywiście osobna kwestia to przyszła praktyczna karalność
    tego typu działań - IMHO będzie to znikomy margines.

    > oczywiscie
    > to czy dany przekaz jest/nie jest informacja handlowa zalezy od tego co
    zawiera
    > oraz jaki zamiar/cel/intencje mial nadawca wysylajac przekaz
    > i dlatego wlasnie od interpretacji - w Twoim przypadku bardzo waskiej i
    > doslownej/w moim troche szerszej - zalezy, czy dany przekaz jest/nie jest
    > informacja handlowa

    Aby przyjąć Twój punkt widzenia należy wykazać, że sygnaturka nie służy
    promowaniu wizerunku przedsiębiorcy nawet pośrednio, co byłoby zadaniem
    trudnym do wykonania.

    > oczywiscie trzeba rowniez wziac pod uwage intencje ustawodawcy
    > nie wydaje mi sie jednak, zeby zamiarem ustawodawcy bylo totalne
    ograniczenie
    > handlu (a raczej promocji towarow i uslug, w szerokim tego slowa
    znaczeniu) za
    > posrednictwem inetu
    > imho ustawodawca staral sie ukrocic niektore bezkarnie stosowane przez
    firmy x
    > y z praktyki promocji i reklamy, badz znacznie stosowanie ich utrudnic, co
    > chyba sie udalo

    Mam odmienne zdanie na ten temat. Obecnie regularnie dostaję SPAM o
    wyrażenie zgody na otrzymywanie informacji handlowej - jest tego więcej niż
    dotychczas samych informacji, bo nic nie stoi (?) na przeszkodzie, aby -
    skoro wczoraj nie wyraziłem zgody - to dzisiaj zapytać mnie o to ponownie.
    Nie mówiąc już o innych wariacjach na temat ustawy ;-).

    Pozdrawiam,
    BaLab