eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoŚwiatła mijania przez cały rok › Re: Światła mijania przez cały rok
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed.neostrada.pl!
    atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!localhost!smolik
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Światła mijania przez cały rok
    Date: Tue, 8 Jul 2008 00:21:53 +0200
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 47
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.0807062102380.3324@quad>
    References: <g4lndv$klt$1@inews.gazeta.pl> <g4m5lu$o7l$1@news.dialog.net.pl>
    <g4m6em$m5v$1@inews.gazeta.pl> <g4m94l$qqq$1@news.dialog.net.pl>
    <g4ngo1$p5r$1@inews.gazeta.pl> <g4nr5t$ou3$2@news.dialog.net.pl>
    <48705926$0$29718$f69f905@mamut2.aster.pl>
    NNTP-Posting-Host: ack66.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1215469406 6385 83.16.62.66 (7 Jul 2008 22:23:26
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 7 Jul 2008 22:23:26 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <48705926$0$29718$f69f905@mamut2.aster.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:542342
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sun, 6 Jul 2008, Szerszen wrote:

    > Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał
    >
    >> Nie. Samochód bez świateł jest natomiast widoczny _wystarczająco_
    >
    > ale zapominasz, ze nawet poruszajac sie w terenie zabudowanym, a nawet w
    > miescie, sa sytuacje, kiedy w sloneczny dzien czy wogole w dzien, swiatla
    > pozwalaja uniknac kolizji czy wypadku

    Oczywiscie.
    Ale to nie tak, że selektywnie wybierasz część sytuacji.

    To mniej więcej tak jak z pasami, tyle że przy pasach bezpieczeństwa
    (nie) zapinający steruje prawdopodobieństwem *swojej* szkody, przy
    światłach - również czyjejś.

    <wszystkie dane dla zobrazowania, wzięte wyłącznie z kapelusza,
    celem jest opis zasady, nie dokładne wartości>

    Mamy do wyboru: w sytuacji o której mówisz będzie pięć stłuczek
    (bez świateł) *albo* jeden trafiony pieszy (bo *skoro światła byłyby
    potrzebna dla widocznosci pojazdu* to tym bardziej byłyby potrzebne
    dla widoczności pieszego, a skoro bez świateł występowałyby stłuczki
    to znaczy że kierowce NIE uwzględnił dostatecznej widocznosci bez
    świateł, nawet dla realatywnie dużego samochodu), nie opancerzony
    w blachę, ze sporym prawdopodobieństwem poważnej szkody na zdrowiu
    lub śmierci.
    5:1 pomnożone przez różnicę we współczynniku widoczności pieszego,
    wszystko wartości z kapelusza ;) to wyrażenie proporcji częstości
    zdarzeń "może być kolizja z samochodem" (dużo większa, ale
    i samochód lepiej widoczny) wobec "z pieszym" (dużo mniejsze
    prawdopodobieństwo spotkania, za to podbite przez fakt że go
    widać JESZCZE słabiej niż samochód).

    I mamy wybór.

    W przypadku pasow, kiedy to rownież jest totolotek - w 85% pomogą,
    w 5% zaszkodzą, w 10% nie wiadomo (wartości dość losowe i takoż
    z kapelusza :>) zdecydowano się przymusić do obowiązkowego poniesienia
    ryzyka w tej części przypadków kiedy zaszkodzą.

    Dlaczego przy wyborze "potłuczone samochody lub potłuczeni
    piesi" ma paść wybór na ratowanie 2/5/20 aut (nawet kosztem "tylko"
    jednego pieszego)?

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1