  • Data: 2008-07-05 12:53:45
    Temat: Re: Światła mijania przez cały rok
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:g4ngo1$p5r$1@inews.gazeta.pl Wojciech Kulesza <w o j t e
    k @ n o s p a m . n o p i n g . o r g> pisze:

    > Rozumiem, w takim razie, że jeśli ktoś ma inne zdanie niż Ty,
    > automatycznie zasługuje na zaszczytne miano debila?
    Dożytwotni tytuł oraz odpowiedni order. ;)
    Teraz uwaga! - będę tłumaczył.
    Przepisy określają jasno w jakich warunkach używamy świateł przeciwmgłowych
    (halogenów). W innych nie wolno i słusznie, bo w warunkach normalnej
    przejrzystości one oślepiają. Mimo tego czasem bałwany niektóre tak jeżdżą,
    bo auto wygląda czadersko.
    Podobnie kwestia świateł drogowych (mijania). Przepis nakazujący robić
    konkurencję słońcu jest debilny i tego dyskutować mi się nie chce. Jeśli
    zostanie ustalone, że w jakimś okresie można tych świateł nie używać, to ja
    postuluję, wzorem halogenów, żeby to był zapis typu: nie wolno używać.
    Dlaczego?
    Samochód na światłach jest najczęściej lepiej widoczny, również w dzień.
    Strzelam do własnej bramki?
    Nie. Samochód bez świateł jest natomiast widoczny _wystarczająco_ , a jak
    ktoś niedowidzi, to oddać prawo jazdy i do tramwaju. Ale jeśli cześć
    nadgorliwców będzie niepotrzebnie jeździć na światłach, to widzialność
    samochodów bez świateł spadnie.
    To tylko moje zdanie, ale mam je na podstawie licznych doświadczeń z okresu
    kiedy jazda na światłach w dzień nie była obowiązkiem, natomiast była
    uporczywie lansowana i niektórzy dali się ogłupić.

    --
    Jotte