  • Data: 2019-02-04 21:26:00
    Temat: Re: Stefan W
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04-02-19 o 21:10, J.F. pisze:

    > Mowimy chyba o usilowaniu. Karalne tak samo jak przestepstwo, '
    > choc w kwestii KPK mam juz watpliwosci.
    > Tylko jak udowodnic Stefanowi W usilowanie :-)

    Przede wszystkim samo zapowiedzenie, że się jakieś przestępstwo popełni,
    to jeszcze nie jest usiłowanie. W odniesieniu do omawianej przez nas
    sytuacji z usiłowaniem mieli byśmy do czynieni, jakby mu się nie udało
    zabić Prezydenta i by przeżył.

    W wypadku całej reszty, choć pewnie by się dało dopatrzyć elementu
    przygotowania w potocznym znaczeniu, to w prawnym udowodnienie będzie
    ciężkie. Przykładowo zakup noża. Bez wątpienia, jeśli napastnik miał
    zamiar go użyć do ataku,to będzie przygotowaniem. Ale dokąd nie dojdzie
    do ataku, to raczej trudno zamykać wszystkich nabywców noży pod zarzutem
    przygotowania do zabójstwa.

    Ba, sądzę, że nawet złapanemu na wbieganiu na scenę nie dałoby sie
    postawić takiego zarzutu.