  • Data: 2019-02-03 16:10:56
    Temat: Re: Stefan W
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 1 Feb 2019 02:04:01 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > To, że gdzieś jest bomba można zweryfikować w sposób w miarę prosty
    > poprzez sprawdzenie. A jak zweryfikować, czy popełni przestępstwo?

    > Sprawdź, co to - roszę - a pojmiesz.

    Wydaje mi sie, ze to pojecie z prawa cywilnego, a nie karnego ?

    https://www.gazetaprawna.pl/encyklopedia/prawo,hasla
    ,335047,oswiadczenie-woli.html
    "Oświadczenie woli jest przejawem tego, co dana osoba chce zrobić.

    Wola osoby, która dokonuje czynności prawnej, może być wyrażona przez
    każde zachowanie, ale uzewnętrznione w sposób dostateczny. Wobec tego
    samo pomyślenie, przekonanie, czyli zachowanie tego w sobie, nie jest
    wyrażeniem woli. Oświadczenie woli można też złożyć w postaci
    elektronicznej. Kiedy dochodzi do złożenia oświadczenia woli? Wtedy
    gdy dotarło do osoby, której ma być złożone, w taki sposób, że mogła
    zapoznać się z jego treścią."

    http://prawoexpert.pl/pojecie-oswiadczenia-woli-w-sw
    ietle-wykladni-art-60-kodeksu-cywilnego/
    Jednym z kluczowych pojęć prawa cywilnego jest pojęcie oświadczenia
    woli, będącego ,,rdzeniem", czyli elementem koniecznym i niezbędnym
    każdej czynności prawnej. Poprzez złożenie oświadczenia woli podmiot
    prawa cywilnego może powodować powstanie, zmianę lub ustanie stosunków
    prawnych.
    Zgodnie z ustawową definicją oświadczenia woli, zawartą w art. 60
    k.c., oświadczeniem woli jest każde zachowanie danej osoby, które
    wyraża wolę tej osoby w sposób dostateczny

    No to tak wasko rozumujac - ktos dzwoniac na 997 ma wolę powiadomic
    policje o tym, co powiedzial.

    Szerzej ujmujac - matka Stefana W miala wole aby syna nie wypuszczano
    na wolnosc, ktos informujac o bombie ma wolę wywołania przerwania
    pracy, ewekuacji, czy po tylko "dobrego zartu".
    A ja informujac ze u sasiada w szopie co noc pali sie jasne swiatlo,
    mam wole ...
    -poinformowac Policje o podejrzeniu uprawy ... na pewno,
    -spowodowania wszczecia postepowania wyjasniajacego ? Zapewne tak.
    -spowodowania rewizji u sasiada o 6-tej rano?
    Ja nie, inni byc moze tak. Ja dobor srodkow zostawiam policji :-)

    > Nie zawsze. No, a co z istniejącą?

    Pisalem o nieistniejacej.
    Rozmowa ze 112 nagle ma moc dowodową ?

    > Może to, że tego przestępstwa jeszcze nie popełniono?

    Czy to istotne?

    A czy nie popelniono ... zawiadomienie jest karalne, wiec juz z chwila
    zawiadomienia popelniono przestepstwo (czy moze tylko wykroczenie),
    ale byc moze wolno wam uzyc tylko koncowke nagrania, bo wczesniejszy
    tekst byl jeszcze przed kompletym powiadomieniem :-P

    J.