    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spytaj milicjanta
    Date: Tue, 1 Aug 2023 17:38:38 +0200
    <ua6dat$f4t$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ua6ep6$fkv$1$cef@news.chmurka.net>
    <ua6rnt$1mf$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ua7ili$mjn$1$cef@news.chmurka.net>
    <ua7rmt$s75$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ua84hf$36n$1$cef@news.chmurka.net>
    <ua8ql4$hf6$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <1gducty7epdce.cbijkvdg4u25$.dlg@40tude.net>
    <ua9e86$1fp$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <19h3tduq73tlc$.oxeb3qgh4vbe.dlg@40tude.net>
    <uab4l8$u04$1$RTomasik@news.chmurka.net>

    On Tue, 1 Aug 2023 16:28:26 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Sprzedający ma prawo wstrzymać się z wysyłką i jest na to artykuł - nie
    > chce mi się szukać. Natomiast po zawarciu umowy sprzedający może pozwać
    > o zapłatę kupującego i to wygra. Umowa, to umowa.

    Taa ... a w umowie i na fakturze "towar pozostaje własnośćia
    sprzedawcy do czasu zapłaty".

    > Nigdy o czymś takim nie słyszałem, by kogokolwiek za statystykę
    > premiowano. Masę premii za wykrycie sprawcy, ujęcie go na gorącym
    > uczynku albo wykrycie przestępstwa, o którym nikt nie wiedział widziałem.

    Wykrycie przestępstwa, czy sprawcy?

    To czemu nie chcesz wykryc paru oszustw?
    A, bo zgłaszający o nich wiedział ?

    Zaraz ... jakże to wykryc przestępstwo o ktorym nikt nie wiedział,
    to pod jaką podkładką czynnosci prowadzic? :-)

    > Czegokolwiek. Bywa, ze przy przyjęciu zawiadomienia się dzwoni i upewnia.

    Brzmi rozsądnie, tylko co dalej?
    a) nikt nie odpowiada,
    b) odpowiada, ale mówi, ze czeka na towar i wyśle,
    c) odpowiada i mówi że mu sie nie chce na pocztę latać, bo mu sie
    znudziło ...

    Tak czy inaczej - zgłoszenie zaczęte.
    I jak to potem umorzyć ?

    > Nie, bo to jest jego sprawa. Oszustwem by było, jakby się okazało, że
    > ktoś się jego danymi posłużył. A jeśli nawet policjant sie zapyta, to ta
    > odpowiedź nie ma żadnego znaczenia dla stwierdzenia, że doszło do
    > przestępstwa.

    Co by nie powiedział, to sie nie dopatrzycie zamiaru :-)

    > Z punktu widzenia oszustwa nie musi mieć kwitka. Mógł wysłać przesyłką
    > nierejestrowaną. Oczywiście cywilnie za nieotrzymanie paczki odpowiada,
    > ale karnie nie.

    Mogł. Zazwyczaj za obopólnym ryzykiem.
    Ale ponieważ jest ryzyko, to zazwyczaj wysyła rejestrowaną i kwitek
    ma.
    Kwitek mógł zgubić ... ale skąd ma pewność, ze wysłał?

    Tak czy inaczej - ci którzy tak współpracują, to raczej nie próbują
    oszukac. I wczesniej sami załatwiają sprawe z klientem.
    Allegro mam wrażenie, ze niesolidnych też czysci, bo im zależy, aby
    Allegro sie nie dowiedziało.

    Problem bedzie z tymi co nie odpowiadają, albo z tymi, co sie
    dokształcili i mowią Ci "nie chce mi sie z łóżka wstawać".

    > Nie.

    Dlaczego nie? Miało być czerwone, a jest niebieskie.
    Kupujący poniósł stratę, bo mu do wystroju nie pasuje ...

    Kupujący akurat ma swoje prawa, i towar po prostu zwraca.
    A jesli sprzedawca nie zwraca pieniędzy ... to co my tu mamy?

    J.