  • Data: 2009-02-05 07:36:54
    Temat: Re: Sprzedawca nie rozmieni większej kwoty pieniędzy.
    Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Ernest pisze:

    > zostawiłem bułki i wyszedłem. Co można w takiej sytuacji zrobić, nie
    > chodzi o towar ani jego ilość, ale dla zasady sprzedawcy udowodnić że
    > nie ma racji?

    W takiej sytuacji należy przestać bić pianę i spojrzeć dalej niż sięga
    czubek własnego nosa. Sklep to w istocie nie jest bank - jeśli trafi się
    kilkunastu takich klientów, którzy za bułki o wartości sumarycznej 2PLN
    będą płacić banknotem 50PLN, to nie jest dziwne że szybko skończy się
    bilon. Przy czym nie ma przepisu nakazującego sklepowi posiadanie takiej
    ilości bilonu i banknotów, aby każdemu zawsze móc wydać resztę.

    W Polsce nie obowiązuje jeden banknot 50PLN a bilon wprowadzono nie
    przez czyjeś widzimisię, lecz by ułatwić płatności. Jest chamskim
    egoizmem chodzić kupować bułki z 50PLN banknotem, bo komplikujesz życie
    człowiekowi za ladą który musi wydać Ci masę potrzebnego mu bilonu i
    drobniejszych banknotów. Tak trudno wysupłać dwa złote na kilka bułek ?

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio