eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSprzedawca i bilety › Re: Sprzedawca i bilety
  • Data: 2004-07-05 19:56:40
    Temat: Re: Sprzedawca i bilety
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dredd wrote:
    > Co do prawa do odmowy sprzedaży biletu, to wiele zależy od tego czy
    > wystawił ten bilet (bilety jako towar) na sprzedaż uwidaczniając cenę.
    >
    > Ogólna zasada mówi bowiem że nikt nie ma obowiązku zawierać
    > umowy (tzw. swobodz zawierania umów). Jak kioskarz nie chce z kimś
    > handlować to - co do zasady - nikt go nie zmusi. Najwyżej straci
    > klientów - jego ryzyko i wybór.

    Z drugiej strony mamy art.135 kodeksu wykroczeń "kto zajmując się
    sprzedażą towarów w przedsiębiorstwie handlu detalicznego (...) umyślnie
    bez uzasadnionej przyczyny odmawia sprzedaży takiego towaru". A w
    przypadku biletu wystawienie go z ceną nie jest MZ konieczne - cena
    biletu jest powszechnie znana, wystarczy więc sama informacja że jest
    prowadzona sprzedaż. Myślę że Inspekcja Handlowa mogłaby się
    zainteresować. Tyle że efektem może być, że żadnych biletów nie będzie... ;)

    KG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1