  • Data: 2010-10-12 12:26:52
    Temat: Re: Spózniona faktura
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Nixe pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał

    > Nie mam pojęcia z jakiego powodu (podstawa prawna) takie postanowienia
    > zostały uznane za niedozwolone (sądy też wypuszczają różne babole ;-),
    > ponieważ nie od dziś wiadomo, że podstawą do ściągania wierzytelności jest
    > nie faktura, lecz ważna umowa (która może przyjmować różne formy). I tak to
    > działa nie tylko w branży telekomunikacyjnej, ale każdej innej. Faktura to
    > tylko dokument rozliczeniowy dla potrzeb księgowości, nic poza tym. Nijak
> [...]

    Dlatego tam gdzie zaglądałem radzono zawsze zglaszać w formie reklamacji
    brak dostarczenia faktury - zresztą w niektórych umowach jest taki
    zapis, aby brak faktury w terminie przypadającym na spodziewany czas
    zapłaty zgłaszać. I tu podałem nie 1 a 2 wyroki sądu w podobnych
    sprawach. Pewnie jakby poszukać byłoby tego więcej.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl