  • Data: 2006-05-15 12:18:46
    Temat: Re: Spotkanie samochodu z rowerzystą na przejściu dla pieszych
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 5/14/2006 8:08 PM, Jacek Osiecki wrote:

    > Tak naprawdę cały problem rowerzystów w mieście można by było spokojnie
    > rozwiązać bez większych komplikacji. Mianowicie: zamiast tworzyć wszędzie
    > przejazdy rowerowe - pozwolić rowerzystom na przejeżdżanie przez przejścia
    > dla pieszych POD WARUNKIEM wcześniejszego zatrzymania się (czyli po prostu
    > tak jak przy znaku STOP).

    Dlaczego rowerzysta NA ZIELONOM świetle ma zatrzymywać się i np.
    ustępować debilowi, który nawet nie zwalnia przed przejściem bo ma
    zieloną strzałkę?

    > Zaś przejazdy rowerowe robić tylko tam, gdziefaktycznie mogą one bezpiecznie
    funkcjonować - czyli tam gdzie nie ma
    > żadnych zielonych strzałek

    Ja poprostu na takich przejściach zdemontował bym zielone strzałki i po
    problemie. W końcu zmusiło by to wariatów do przepuszczania pieszych
    zgodnie z sygnalizacją w tym także rowerzystów. Problem z oceną
    widoczności, prędkości i pierszeństwa poprostu by zniknął.

    > Niestety - u nas ciężko o rozsądne przepisy... W jednym miejscu przyciska
    > się zupełnie bez sensu (choćby akcje z łapaniem rowerzystów przejeżdżających
    > po pasach w tempie piechura obok idącej grupy ludzi), z drugiej równie bez
    > sensu odpuszcza (totalne ignorowanie przez policję rowerzystów jeżdżących
    > bez świateł...

    Tu pełna racja. Brak przepisów i ignorancja użytkowników dróg oraz
    ścieżek rowerowych.

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAMplug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor