  • Data: 2003-10-28 05:25:34
    Temat: Re: Sposob na halasliwych sasiadow ? HELP !!!
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <bnj1jm$dtr$1@atlantis.news.tpi.pl>, Marcin Olender wrote:
    > Jasne jak słońce. Ale tu masz także sprawy związane choćby z wykonywaniem
    > prawa własności. Ograniczenia tegoż mogą wynikac tylko z ustawy i byc
    > możliwie jak najmniejsze. Jak kupie sobie chatę za 500 tys zeta i nie będę
    > mógł zaprosić tam gości, bo mam przypadkiem miłośników ciszy za sąsiadów, to
    > chyba nie będzie mi miło, prawda? Musi gdzieś byc jakiś rozsądny kompromis,
    > a nie stwierdzenie, że zakłócanie ciszy to wykroczenie i jest zakazane. To
    > jest faszyzm.

    Ale w moim rozumieniu my nie omawiamy tutaj sytuacji nazwijmy zwyczajnej,
    a sytuację, którą można podciągnąć pod przekroczenie norm współżycia
    społecznego (jak to zwał tak to zwał). Inicjatorce dyskusji gość narzuca
    swoją wolę głośnego słuchania muzyki co najmniej parę razy w tygodniu
    przez dłuższy czas i wcale tego z nią nie konsultując - przynajmniej tak
    to odebrałem. To nie tak, że ja mam ogólnie z definicji coś przeciwko aby
    taki ktoś sobie połomotał. Jak przyjdzie do mnie i właśnie pogada, że
    będzie miał gości, że chciałby od czasu do czasu, możemy sobie nawet
    ustalić z grubsza godziny, etc, to ja bardzo chętnie i nie będę go
    straszył jakimiś strażami czy ciszami. Ale jak mi ktoś właśnie coś narzuca
    i bynajmniej nie dąży do kompromisu (a to on MSZ jako emitent powinien) no
    to co mi pozostaje?

    --
    Marcin