    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spamerstwo jest legalne orzekł Sąd Okręgowy
    Date: Fri, 01 Feb 2019 01:20:53 +0100 (CET)

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Usuwam numer telefonu z bazy i tyle. Nie przrtwarzam danych osoby,która
    > jednoznacznie stwierdziła, ze sobie nie życzy, Co w tym trudngo lub
    > naruszającego RODO?

    Jeśli firma "dość agresywnie" stara się poszerzyć bazę zgód (nawet nie
    jako zwykłą prawną ściemę) to jak usuną raz to szybko będą się starali
    dodać po raz drugi. Źródła "telefonów do spróbowania" raczej będą miały
    duże części wspólne.

    > Jeśli oni faktycznie te numery losują, to żaden problem moim zdaniem
    > zrobić czarną listę i po ponownym losowaniu tego numeru "przeskoczyć".
    > Nie chce mi się szukać, ale chyba nawet spokojnie by sie znalazła
    > podstawa prawna do takiego przetwarzania danych jako zakazów przetwarzania.

    Jak chcesz praktycznie nakazać utrzymywanie takiej bazy "nie próbować po
    raz drugi" (przez kilka+ lat) to nie wystarczy "a ja jestem przekonany".
    .
    Ja chce żebyś miał rację, ja jestem niemal pewny że masz rację ale
    pozbawianie spamerów wykrętów nie jest prostą robotą. Moje
    doświadczenie wskazuje ich dużą praktykę i upór w "rżnięciu głupa".

    IMHO Takie przesyłanie _całej_ oferty w emailu z prośbą o zgodę na
    przesłanie oferty jest wysoką _bezkarną_ bezczelnością robiącą z prawa
    śmiesznego stracha na małe i głupie wróbelki.

    --
    A. Filip