eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSpalone urządzenie sieciowe a odpowiedzialność dostawcy łącza › Re: Spalone urządzenie sieciowe a odpowiedzialność dostawcy łącza
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.provider.pl!not-for-mail
    From: Paszczak <s...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spalone urządzenie sieciowe a odpowiedzialność dostawcy łącza
    Date: Sun, 23 Jul 2006 12:46:50 +0000 (UTC)
    Organization: Dolina Muminków
    Lines: 42
    Message-ID: <e9vr3q$a4l$1@proxy.provider.pl>
    References: <e9t3rn$hm0$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <l5d6okrhkiuh$.1i0cs6hc5i8pt.dlg@40tude.net>
    <e9uaje$b67$1@proxy.provider.pl>
    <stfqor8id55p.jkjnpxec9ei8$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: phone.provider.pl
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: proxy.provider.pl 1153658810 10389 194.187.144.2 (23 Jul 2006 12:46:50 GMT)
    X-Complaints-To: t...@p...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 23 Jul 2006 12:46:50 +0000 (UTC)
    User-Agent: tin/1.6.2-20030910 ("Pabbay") (UNIX) (Linux/2.4.31 (i686))
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:402142
    [ ukryj nagłówki ]

    Artur Ch. <s...@r...pbz> wrote:
    > > Jak to 'uznała swoją winę'? Dostarczyła urządzenia, które potem zostały
    > > uszkodzone przez burzę.
    >
    > No przecież nie uszkodziły się samoistnie czy też po ingerencji
    > użytkownika.

    Uszkodziły się na skutek burzy. Tepsa nie powoduje burzy :)

    > > Żeby dalej świadczyć usługę musiała dostarczyć sprawne urządzenia.
    >
    > Czyli - IMO - uznała winę na zasadzie ryzyka - nie zabezpieczyła w pełni
    > swoich urządzeń (np. poprzez zastosowanie ochrony przeciwprzepięciowej
    > urządzeń telekomunikacyjnych).

    Nie ma stuprocentowej ochrony przeciwprzepięciowej. I zawsze ryzyko
    istnieje. Jest wkalkulowane w cenę usługi. Tepsa uznała, że miała pecha,
    jej sprzęt się zepsuł i dała nowy. Pecha miał również użytkownik, bo
    jemu też się coś zepsuło.

    Swoją drogą ubezpieczenie od takiego uszkodzenia nie jest drogie, przy 800
    zł za rok zapłaci się ze 30-40 zł (o ile ubezpieczycielowi będzie się
    chciało dłubać z takimi małymi sumkami).

    > > Zapewne za naprawę uszkodzonych będzie musiała serwisowi zapłacić,
    >
    > Koszty ponosi przecież "winny"/"sprawca".

    Czyli Zeus? :)

    Sprawcą jest "siła wyższa" i Tepsa raczej nie ma szans wyciągnąć od niej
    odszkodowania :) Więc płaci z własnej kieszeni, bo na jakimś sprzęcie usługę
    świadczyć musi.

    > > bo producent gwarancji nie uzna. Ale to już ich sprawa.
    >
    > Nie spotkałem się by jakikolwiek producent uznał reklamację po wyładowaniu
    > atmosferycznym.

    No więc właśnie.

    P.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1