  • Data: 2008-05-16 19:47:13
    Temat: Re: Spadek po rodzicach
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Alex" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:g0iim9$p3g$1@news.onet.pl...
    > Witam
    > Odziedziczyłem wraz z bratem po rodzicach dom w którym mieszkam Rodzice
    > zmarli 8 lat temu. Mieszkam w tym domu przeszło 30 lat Jak wygląda proces
    > przepisania przez sąd tej nieruchomości i jakie dokumenty należy sądowi
    > przedłożyć. Chcę aby był to podział z bratem pół na pół. Rozumiem że
    > właściwy jest to sąd powiatowy.

    Sąd rejonowy. Często faktycznie bywa w mieście powiatowym choć
    niekoniecznie. Potrzebne będa: akty zgonu, ślubu rodziców i wasze akty
    urodzenia oraz wyciągi z ksiąg wieczystych nieruchomości. Podwójny wniosek
    o nabycie spadku (bo dwóch spadkodawców). Jeśli "podział na pół" to dla
    ciebie współwłasność to nic więcej nie będzie potrzebne. Jeśli zaś myślisz o
    fizycznym podziale np. piętrowego domu lub bliźniaka to zapewne trzeba
    będzie najpierw wydzielić w nim samodzielne lokale mieszkalne, założyć
    odrębne księgi i znieść współwłasność.