  • Data: 2015-10-23 17:40:32
    Temat: Re: Spadek - co, gdzie i za ile
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Kris wrote:
    > Zgadzam się z tobą.
    > Chyba nigdzie nie napisałem ze nie zamierzał bym spłacać.
    > Koleg J.F. jeśli go dobrze rozumie twierdzi że wg. "sprawiedliwości społecznej"
    przy "dobrodziejstwie inwentarza" długi spadkowe powinny być egzekwowane tylko z masy
    spadkowej. Ja tylko podałem przykład ze z masy nie zawsze się da a spłacić wypada.

    Tyle ze przy ograniczeniu spadkobierca nie ma interesu w rozwiązaniu
    problemu.
    Jemu jest na rękę, że masa spadkowa jest niesprzedawalna. Niech sie
    wierzciel martwi. Mimo, że byłby w stanie spłacić to mu sie nie chce bo
    nie musi.

    No chyba, że dołożymy warunek, że jak nie chcesz spłacać z własnego
    majątku do oddajesz całość przypadającego ci spadku wierzycielom do
    podziału.