  • Data: 2007-10-22 17:56:00
    Temat: Re: Spadek, a długi po rodzinie
    Od: Marek <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 21 Oct 2007 18:43:32 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Z tym że nieletni "domyślnie" dziedziczą "z dobrodziejstwem inwentarza.

    Mam 3-ech aktualnie już dorosłych synów i jedną córę, która 18-stki jeszcze
    nie ukończyła.

    Powiem zdanie takie: czasem nie rozumiem prawa... mogło się zdarzyć tak, że
    w ogóle bym się o jego śmierci nie dowiedział. Powinno to wyglądać tak, że
    to ja powinienem się godzić na spadek - choćby podpisem, że biore owy bagaż
    życiowy tego człowieka na siebie, a nie odwrotnie żebym ja miał oświadczać,
    że nie biore i to jeszcze do jakiejś daty bo później automatycznie kończe z
    ręką w nocniku bo w skutek mojej nieświadomości o jego losach (że zmarł)
    długi przeszły na mnie. Był w końcu on człowiekiem dorosłym i
    odpowiedzialnym za swoje czyny oraz decyzje. Gdybym się nie dowiedział za
    wczasu, że zmarł to bym mógł za to dostatkiem swoim oraz mojej własnej
    rodziny zaplacić. Takie mechanizmy są niedorzeczne. Postaram się jutro
    odwiedzić prawnika w tej kwestii - i jeszcze muszę za to płacić. Fatalny
    jest ten kraj.

    Marek