    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Smierci Natalii z Andrychowa
    Date: Thu, 5 Sep 2024 23:42:48 +0200

    > Nie lepiej w takiej sytuacji podawać dane z najbliższego słupka (na
    > którym kilometrze etc. jesteś)? Nic to nie zmienia w kwestii baby i
    > adresu, ale tak co do zasady.

    Tylko trzeba to wiedzieć. W nocy przy ulewie i wichurze oczywiście
    mogłem zawrócić i cofając się znaleźć najbliższy słupek hektometrowy,
    ale nie widziałem głębszego sensu tego. Za plecami miałem OSP, którą
    minąłem chwilę wcześniej. Z drugiej strony drzewa OSP jest kilka
    kilometrów. Zawodowe, to wstecz ze 30 km, a w przód 20 km. I tak
    strażacy musieli dojechać jedyną drogą wojewódzką i nie było silnych, bo
    drzewo znaleźć musieli.

    Uznałem, że ważniejsze będzie osłonięcie zagrożenia z jednej strony
    samochodem na awaryjnych, a z drugiej osobiście z latarką. Zakładałem,
    że ktoś może za...lać i po prostu wwalić się w to drzewo na zakręcie.
    Nie miałem sił i środków, by wysyłać na poszukiwanie słupka, a wcześniej
    nie zwracałem na nie uwagi, bo patrzyłem na drogę. Zresztą kobieta się
    upierała przy adresie.

    Ostatnio podobną sytuacje przerabiałem z martwą sarną na zakręcie.
    Okazało się, ze w tych akurat krzakach biegnie granica gminy i CPR musi
    wiedzieć, która to gmina ma truchło pozbierać, a droga boczna i znaku
    nie było. Skąd ja mam wiedzieć, gdzie ta kreska leci?

    Osobiście uważam, ze powinna być aplikacja CPR, gdzie dzwonisz, albo
    wysyłasz SMS (głuchoniemi, czy inne podobne przypadki) i gdzie CPR
    dostaje współrzędne z GPS telefonu.
    --
    (~) Robert Tomasik