    From: krys <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Śmierć ojca a wypłata kasy z konta...
    Date: Fri, 09 Nov 2007 16:38:29 +0100

    Tristan napisał(a):

    > W odpowiedzi na pismo z piątek, 9 listopada 2007 11:21
    > (autor krys
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <fh1cau$k00$1@inews.gazeta.pl>):

    > Dobra, mieszają razem, ważą porcje ile kto zjadł, ile wypił, ile wody
    > zużył, na jakiej powierzchni mieszkania chodził, żeby ustalić udział w
    > czynszu. Każdy nosi jakiś luksomierz czy inny licznik zużycia światła
    > z żarówek....

    Rozumiem, że nie przyjmujesz do wiadomości, że można mieć rozdzielność
    majątkową i całkiem udane, normalne małżeństwo? Trudno.

    > No to obcy jak ma dziedziczyć?

    No przecież Ty chcesz swój majątek na 3 kochanki przeznaczyć, to
    powinieneś wiedzieć, nie? Mi pasuje dziedziczenie ustawowe.

    > Dlatego najlepiej jak prawo się nie wtrąca.

    Utopista.

    > Dlaczego? Właśnie o to chodzi, żeby nie było opcji kwestionowania
    > wydziedziczeń.
    Hehe, "podziały majątków" to druga nazwa drugiego dnia świąt stosowana
    przez chirurgów, zgadnij, dlaczego...

    > Wg bezdusznego prawa.

    Które, póki co obowiązuje.

    > Może.... W każdym razie, prawu nic do tego.

    Powiedz to tej 4. kochance, na pewno się ucieszy;-P

    > To, że nie ma, nie znaczy że nie wolno mi krytykować.

    Wolno, tylko co z tego? Wrzodów się nabawisz co najwyżej.

    > Mam inny odcinek wytyczony w tym życiu.

    Marudnika etatowego?

    > No i niedobrze, skoro nic nie zrobiła w kierunku zasłużenia na spadek.

    No cóż, urodziła się jako dziecko swoich rodziców, w PL to wystarcza.

    > No nie dziedziczy. Toż Ci tłumaczę 7 raz, że córka dziedziczy, choć
    > nie zasłużyła, co właśnie mi się nie podoba.

    A ja tłumaczę, że takie jest prawo.

    > Tak, ale tłumaczę Ci 7 raz, że matka zasłużyła na spadek, a córka nie.
    > Matka przez całe życie syna utrzymywała, aż do jego śmierci. Przez 40
    > czy tam nawet 50 lat na niego łożyła.

    W takim razie, zasłużyła na dotkliwą karę, bo wychowała pasożyta.
    Totalnego. Dorosły facet dawno powinien być na swoim, a nie na
    garnuszku u matki. Dostała to, na co zasłużyła. Takie matki powinno sie
    pakować do więzienia, zanim zrobią dzieciom krzywdę ( tak, uważam, że
    matka zrobiła krzywdę temu facetowi). Poza tym, jaki po nim spadek, jak
    całe życie był na utrzymaniu matki?

    > A córka tylko pobierała kasę od
    > ojca, nie opiekowała się nim, a jak stała się pełnoletnia i wyszła za
    > mąż, to kazała mu wyprowadzić się z mieszkania.

    Czyli zachowała się jak każdy normalny dorosły człowiek. cznie z
    odcięciem pasozytowi źródła utrzymania ( matka , jak sobie wychowała,
    tak miała, ale co córka winna, że ofiara losu i matki ją spłodziła?)

    > Jak nie? 100 metod na jej obchodzenie podałaś.

    Tak? A ja myslałam, że to wszystko w ramach prawa. Równiez prawa do
    wyboru.

    > taaaaaaaaaaaaaaa........... To, że odziedziczysz pół mieszkania
    > wartego 150 tysięcy, nie znaczy że od razu znajdziesz 75 luzu. Do tego
    > tamta druga strona może nie chcieć... Oglądałaś Nie ma róży bez ognia
    > (bodajże taki miało tytuł, to z Dobrowolskim i Fedrorowiczem).

    Wystarczy, ze odziedziczyłam jakiś spadek. Jak się chce, to wyjście sie
    znajdzie.

    Ja zaś twierdzę, że rozdzielność jest dla bogaczy,
    > bo oni se mogą gromadzić na kontach kasę albo dla kombinatorów
    > uciekających przed długami i mających wszystko na żonę.

    To jest właśnie homo sowietikus. Jak ktoś ma kasę, to na pewno musiał
    ukraść, albo przynajmniej spróbuje to zrobić.

    > Normalny ludź zarabia w miarę tyle samo ile wydaje. Więc inwestuje w
    > mieszkanie, samochód, sprzęt itp.

    To nie są inwestycje. Chyba, że masz na mysli mieszkanie na wynajem,
    auto do pracy, sprzęt do produkcji czegokolwiek.

    > I ciężko tak wyliczyć na pół i nagle
    > uznać, że przecinamy telewizor i radio piłą.... A w poprzek mieszkania
    > mur.

    Jak trzeba, to da się.

    > No.

    Ale to nie ma nic wspólnego z długiem.

    > Niematerialne da się odebrać równie łatwo.

    Jak? Wyrwać serce i mózg?

    > No i słusznie, bo przez ~25 lat go utrzymywali, życie mu dali itp.

    No właśnie to usiłuję Ci wytłumaczyć od wczoraj.

    > ????????

    Czego nie rozumiesz?
    Tego, że ostatnim skurwysyństwem jest zwracanie się po alimenty do
    dzieci, które się kilkadziesiąt lat wcześniej miało w głębokim
    poważaniu, bo się wolało wszystko, tylko nie płacenie na ich
    utrzymanie, uznając, że łaskę się im zrobiło powołując je na ten świat?
    --
    pozdrawiam
    Justyna