  • Data: 2004-11-02 20:22:34
    Temat: Re: Służebność
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2 Nov 2004 17:58:17 GMT, Renata Gołębiowska
    <R...@a...waw.pl> napisał:

    > http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,2370444.htm
    > "Coraz bardziej poszatkowana bramami i murami Warszawa staje się mniej
    > przyjazna dla mieszkańców. - Najpierw ogrodzą się nowe osiedla, potem
    > stare, w końcu zostaną wam tylko drogi przelotowe dla samochodów
    > otoczone drutami - kreśli czarną wizję."
    >
    > Po przeczytaniu artykułu i komentarzy pod nasunęło mi się takie pytanie:
    > Czy można domagać się ustanowienia służebności gruntowej, gdy
    > ogrodzenie osiedla wydłużyło okolicznym mieszkańcom drogę np. na
    > przystanek, do kościoła, sklepu, parku o np. 3, 5, 10, 15 minut?

    NIE

    Bo służebnośc drogi koniecznej służy umozliwieniu a nie ułatwieniu
    korzystania z nieruchomości. Istnieje odosobnione orzeczenie Sadu
    Najwyzszego mówiące o drodze koniecznej ustanowionej celem skrócenia drogi
    do centrum wsi, ale to odnosiło się do przypadku, gdy chodziło o skrócenie
    drogi z 5 kilometrów do 300 metrów.

    --
    Falkenstein