  • Data: 2008-07-11 09:33:07
    Temat: Re: Skutki wyroku TK
    Od: "info" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > TK stwierdził niezgodność z Konstytucją ustawy o sklepach
    > wielkopowierzchniowych. Jak rozumiem z chwilą publikacji

    Zazwyczaj z chwila publikacji wyroku, ale bywa, ze trybunal przesuwa date
    uchylenia przepisow niezgodnych z konstytucja (np. o rok) (co jest samo w
    sobie swoistym kuriozum).

    Na reszte pytan nie znam odpowiedzi, choc mnie samego tez ciekawia.
    Prawdopodobnie mozna sie ubiegac o zwrot takich oplat, wystarczy przypomniec
    sprawe akcyzy (choc tam chodzilo o niezgodnosc z prawem europejskim), ale
    tez nie slyszalem, by ktokolwiek ubiegal sie o zwrot abonamentu
    telewizyjnego (a byl swego czasu slynny wyrok TK, ze abonament jest rodzajem
    podatku i moze byc ustalany tylko ustawa).