  • Data: 2004-06-01 15:24:28
    Temat: Re: Składka OC a smierć własciciela samochodu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik " 666" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:c9g50u$cpj$1@shodan.interia.pl...
    > Z wiekiem właściciel nabiera rozsądku, komu dawać kluczyki i dowód
    > rejestracyjny...

    Cokolwiek kontrowersyjny pogląd, ale przyznam, że nic mądrzejszego mi do
    głowy nie przychodzi. Wygląda na to, że w tym wypadku prawo nie uwzględnia
    faktu, że samochodem niekoniecznie musi jeździć właściciel.

    Moim zdaniem należało by wprowadzić obowiązek ubezpieczenia od OC
    kierowców, a nie samochodów. Wówczas można by było różnicować stawki
    stosownie do wieku itp. Ubezpieczanie samochodu bierze się z zapisów
    kodeksu cywilnego z którego wynika, że to on ponosi odpowiedzialność
    cywilną za samochód. Ale wg mnie to można by było znowelizować.