  • Data: 2004-06-01 19:25:24
    Temat: Re: Składka OC a smierć własciciela samochodu
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >obowiązek ubezpieczenia od OC kierowców, a nie samochodów.
    A sio mi z takimi poglądami ;-)

    >Ale wg mnie to można by było znowelizować.
    Jestem pierwszy, który na ciebie NIE zagłosuje jeśli staniesz do
    wyborów na posła ! Moim samochodem jeździ żona i dwie córki - mam
    kupić cztery polisy ?!
    A już zupełnie poważnie - twoja propozycja byłaby na pierwszy rzut
    oka logiczna, ale krzywdząca i niesprawiedliwa, choćby dlatego, że w
    danym momencie jednym samochodem kieruje jeden kierowca (a nie
    czterech, jak w moim przypadku). Po co "kupować" (i płacić) cztary
    polisy na ten sam samochód ? Dlatego w obecnie obowiązującym
    rozwiązaniu jest ubezpieczenie wprawdzie na właściciela, ale niejako
    przypisane do jego samochodu, bo ten ostatni jest stanowi
    "potencjalne" zagrożenie, jako przedmiot/narzędzie. Jeśli ma klika
    pojazdów, to ma kilka polis, bo jednocześnie każdy z pojazdów może być
    używany.

    Artur Golański